Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Téma: Autobiografičnost ve filmu

téma: Autobiografičnost ve filmu / Helena Bendová komentáře (1)

Téma: Autobiografičnost ve filmu

Oblast autobiografických filmů (tedy mj. filmů deníkových, esejistických, filmových dopisů, autoportrétů i autobiografií v úzkém slova smyslu) je oblastí zvláštně hraniční – mnoho z autobiografických filmů přímo či nepřímo tematizuje hranici mezi fikcí a dokumentárností, uměním a životem, soukromým a veřejným, subjektivním a objektivním, záměrným a nezáměrným. Autobiografické snímky díky tomu vyvolávají množství otázek nejen estetických (prostředky vytváření subjektivity ve filmu, specifická pozice autora a diváka atd.), ale též sociálních či psychologických (motivace vedoucí k autobiografické tvorbě, sociální funkce autobiografických děl při konstrukci vlastní identity atd.). V tomto čísle Cinepuru je téma autobiografičnosti zkoumáno v textech věnovaných především konkrétním tvůrcům (Naomi Kawase, Jean Eustache, Akira Kurosawa, Vít Pancíř) a filmům (Tarnation, Jsem sexuální maniak), které jsou uvozeny obecnějším článkem shrnujícím základní rysy a historické proměny autobiografické tvorby.

Přečteno 12124x

Článek vyšel v časopise Cinepur #50, únor 2007.

Toto číslo Cinepuru si můžete objednat v obchodě.

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Aktuální hodnocení článku
1 /4

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

ron.silliman@verizon.net   (12.6.2007 14:29)

nah pizdetc

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #124

#124

srpen 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod k tématu: Tarantino

Úvod k tématu: Současný český seriál

Úvod k tématu: Underground

Úvod k tématu: Autor ve 21. století

Úvod k tématu 120: Muž ve filmu

Úvod k tématu 119: FAMU

Úvod k tématu 118: Neonoir

V koloběhu krizí a proměn / Poznámky k vývoji argentinského filmu


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Steven Soderbergh / Experimentující samouk v Hollywoodu

Skici teorií her / Od procesu civilizace k elektronickým fikčním světům

Ukradené obrazy / Exkurz k teoretickým počátkům genderového zkoumání filmu

Editorial č.60 / Hranice interpretace

Neostré hranice filmového herectví / Obecné vymezení a jejich meze


RUBRIKY

anketa (24) / český film (83) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (99) / fenomén (73) / festival (87) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (118) / komiks (10) / kritika (813) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (730) / objev (3) / pojem (36) / portrét (12) / profil (106) / reflexe (24) / report (111) / rozhovor (161) / scénář (4) / soundtrack (46) / téma (905) / televize (104) / tisková zpráva (1) / událost týdne (239) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (63) / web (42) / zoom (158)

Cinepur #50 Tento článek vyšel v časopise Cinepur #50, únor 2007

Z obsahu tištěného čísla:

Rocky Balboa / Důkaz fanouškům a sobě samému (Kamil Fila, kritika)

Robert Altman (Marcel Arbeit, profil)

Královna / Britské impérium čelící moderní době (Kamil Fila, kritika)

Kino samotné / Autobiografičnost v díle Jeana Eustache (Jakub Arpel, téma)

Editorial na oslavu (Helena Bendová, editorial)

Goyovi přízraky / Spánek géniů plodí průměrnost (Helena Zikmundová, kritika)

+ více...