Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Audiovizuální archivy v digitální éře

glosa / Tereza Frodlová / 5. 10. 2011

Přestože se objevuje stále více tzv. born digital filmů, tedy filmů od nichž často neexistuje žádná kopie na filmovém pásu, mnohé filmové archivy v otázce digitalizace stále váhají. Digitalizace kinematografie přitom patří už několik desetiletí k často skloňovaným pojmům. Digitální technologie postupně pronikly do všech oblastí filmového průmyslu a nevyhnuly se jim ani filmové archivy a muzea, z nichž mnohé dnes při práci s filmem možnosti digitálních technologií běžně využívají. Jak však naznačila konference Restaurování a kurátorství filmů v digitální éře, která se uskutečnila v rámci letošního ročníku Letní filmové školy v Uherském Hradišti, změna čeká i ty archivy, které dosud existenci digitálních médií pomíjely, a to nejen v souvislosti s programy digitalizace národního filmového dědictví.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #77

Článek vyšel v časopise Cinepur #77, září 2011.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Team Fortress 2 / Karikaturní střílečka, ekonomický systém i komunitní síť (Jiří Flígl, videohra) • Visegrad Cinema / Visegrád: Počátky potřebného dialogu (Lukáš Skupa, kniha) • Kůže, kterou nosím / Almodóvar si hraje sám se sebou (Michal Procházka, kritika) • Jednoduše něco pro každého / Norská kina a norská distribuce (Jindřiška Bláhová, téma) • Jana Eyrová / Tahle země není pro Janičku (Eliška Děcká, kritika) • Karel Steklý / Hroch (Lucie Česálková, mimo kino) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #142

#142

srpen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY glosa

KVIFF: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o sexu, ale báli se to natočit

Cannes: Západ, Východ i Asie by potřebovaly vyšetřit

Cannes: Trojúhelník ambicí bývalého vítěze

Cannes: Ženy spoutané korzety a šílenstvím

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem


DALŠÍ Z RUBRIKY

Making Elvis Cool Again / Elvis

Kouzlo filmových manifestů / Editorial #142

Absurdní komedie z amerického Jihu / Moudrá krev Johna Hustona

Spontánní vynalézání filmu / Šindži Sómai

Nebeský běh přes překážky o vlastní duši / Neon White

Říkanky posedlého batolete / The Baby

Archiv pohyblivého obrazu / Mimo kino

Od všeho trochu moc najednou / Všechno, všude, najednou


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Film stokrát jinak / Multiverze v dějinách kinematografie a v archivní praxi


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (38) / cinepur choice (33) / editorial (117) / fenomén (83) / festival (115) / flashback (15) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (14) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1102) / mimo kino (191) / novinka (818) / pojem (36) / portrét (50) / profil (100) / reflexe (27) / report (148) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (86) / téma (1018) / televize (131) / událost týdne (288) / videohra (82) / web (44) / zoom (172)