Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Audiovizuální archivy v digitální éře

glosa / Tereza Frodlová / 5. 10. 2011

Přestože se objevuje stále více tzv. born digital filmů, tedy filmů od nichž často neexistuje žádná kopie na filmovém pásu, mnohé filmové archivy v otázce digitalizace stále váhají. Digitalizace kinematografie přitom patří už několik desetiletí k často skloňovaným pojmům. Digitální technologie postupně pronikly do všech oblastí filmového průmyslu a nevyhnuly se jim ani filmové archivy a muzea, z nichž mnohé dnes při práci s filmem možnosti digitálních technologií běžně využívají. Jak však naznačila konference Restaurování a kurátorství filmů v digitální éře, která se uskutečnila v rámci letošního ročníku Letní filmové školy v Uherském Hradišti, změna čeká i ty archivy, které dosud existenci digitálních médií pomíjely, a to nejen v souvislosti s programy digitalizace národního filmového dědictví.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #77

Článek vyšel v časopise Cinepur #77, září 2011.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Vlaky jezdí, animace žije (Eliška Děcká, report) • Současný skandinávský film / Úvod k tématu (Jindřiška Bláhová, téma) • 50 Cent: BOTS by Chip and Ironicus (Jiří Flígl, web) • Útok proti dobrému vkusu / Nonkonformní filmy Rubena Östlunda (Michal Procházka, téma) • Jmenuji se Oliver Tate / Provinilá rozkoš cinefilie (Tomáš Stejskal, kritika) • Násilie — peklo — prerod / Nicolas Winding Refn a jeho filmy (Rastislav Steranka, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #144

#144

prosinec 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY glosa

KVIFF: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o sexu, ale báli se to natočit

Cannes: Západ, Východ i Asie by potřebovaly vyšetřit

Cannes: Trojúhelník ambicí bývalého vítěze

Cannes: Ženy spoutané korzety a šílenstvím

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem


DALŠÍ Z RUBRIKY

144 Editorial

Candyman. Candyman. Candyman. Candyman… Candyman Candyman

Životopis ve čtyřech aktech / Portrét Nagisa Óšima

Blondýnka / Páni mají raději oběti

Rimini / 41⁄2

Úvod k tématu Devadesátky

R.N.M. / Člověk člověku medvědem

Znamení doby / Kolaps a apokalypsa v kinematografii devadesátých let


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Film stokrát jinak / Multiverze v dějinách kinematografie a v archivní praxi


RUBRIKY

anketa (32) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (119) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (17) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (16) / kauza (1) / kniha (132) / kritika (1116) / mimo kino (192) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (52) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (88) / téma (1029) / televize (138) / událost týdne (291) / videohra (83) / web (46) / zoom (174)