Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Guy Maddin / Natáčet happyendy je hanebné

rozhovor / Michal Procházka / 7. 12. 2011

Kanadský kultovní režisér Guy Maddin (1956) bývá pro svoje psychosexuální příběhy, surrealistické zápletky či černý humor srovnáván s raným Davidem Lynchem, byť sám přiznává vliv velkých avantgardistů typu Luise Buñuela. Ve svých filmech spojuje postmoderní senzibilitu s odkazy na staré kinematografické styly a archetypální dramata. Pravidelně střídá celovečerní tituly s šestnáctkovými či dokonce superosmičkovými kraťasy a v jeho filmech často hraje Isabella Rossellini, která je zároveň jeho partnerkou. Autor filmů Dracula: Pages From a Virgin’s Diary (2002), Nejsmutnější hudba světa (The Saddest Music in the World, 2003) či artistního dokumentu o rodném městě My Winnipeg (2007), uvedl na letošním Filmovém festivalu v Torontu surrealistické drama Klíčovou dírkou (Keyhole, 2011).

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #78

Článek vyšel v časopise Cinepur #78, prosinec 2011.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Howard Hughes / Pekelní andělé (Jana Bébarová, mimo kino) • Sogo Išii / Punková rebelie a zrození moderního japonského filmu (Tomáš Stejskal, portrét) • Bastion / Vyprávění o pestrobarevné apokalypse (Jaroslav Švelch, videohra) • Alois Nebel / Prázdnota a strnulost v bílém potoce (Daniel Řehák, kritika) • Ztraceno v kontextu / Kde je film? (Lenka Střeláková, mimo kino) • Lovci hlav / Žánrový šejk z chladného severu (Petr Hamšík, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #142

#142

srpen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY rozhovor

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Lotyši by Zemana vyhnali / Rozhovor s Viestursem Kairišsem

Pohyb na tenkém ledě / Rozhovor s Karolínou Davidovou, Kamilou Dohnalovou a Martinem Vandasem

Bruno Dumont / Překračovat realitu

Vzdálená síla kinematografie / Komentovaný rozhovor s Leosem Caraxem

Nástrahy Disneyho zvířátek / Rozhovor s Rebeccou Stanton

Krimi jako příslib naděje / Rozhovor s kreativním producentem Michalem Reitlerem

#Hongkong Films Matter / Dvakrát o budoucnosti Hongkongu a tamní kinematografie v době...


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Bude budoucnost českého animovaného filmu růžová nebo černá?

Útok proti dobrému vkusu / Nonkonformní filmy Rubena Östlunda

Kůže, kterou nosím / Almodóvar si hraje sám se sebou

Lidice / České národní stavitelství


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (38) / cinepur choice (33) / editorial (117) / fenomén (83) / festival (115) / flashback (15) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (14) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1102) / mimo kino (191) / novinka (818) / pojem (36) / portrét (50) / profil (100) / reflexe (27) / report (148) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (86) / téma (1018) / televize (131) / událost týdne (288) / videohra (82) / web (44) / zoom (172)