Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Obrana krátkého filmu v našem provinčním velikášství

glosa / Michal Procházka / 17. 6. 2012

Takovou otázku u nás nebere mnoho lidí vážně. Proč naše úvahy o stavu české kinematografie a jejím rozvoji nevedou k logické úvaze, že bychom měli podporovat a bojovat v první řadě za krátkou metráž, jak se tomu děje i v okolních zemích. Proč jsou filmy malých forem v Česku tak podceňované nejen ze strany televize, distributorů, ale i samotných publicistů či filmologů a zvykli jsme si je spojovat většinou jen se studentskou či amatérskou produkcí. Proč si nikdo nevšímá paradoxu objevujícího se v posledních několika letech, kdy je pravidelně alespoň jeden krátký film pozván do soutěže v Cannes, o což celovečerní tvorba marně usiluje od listopadu ’89.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #81

Článek vyšel v časopise Cinepur #81, květen 2012.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Zůstává klasik: Pilíř slovenské dokumentární tvorby Martin Slivka v knize a v kolekci DVD (Martin Štoll, zoom) • Čtyři slunce / Slunce, seno, Sláma (Antonín Tesař, kritika) • Vibrace významů / Rozhovor s ruským režisérem Andrejem Zvjagincevem (Kamila Dolotina, rozhovor) • Rok, kdy Hollywood sešel z cesty (Antonín Tesař, téma) • AFO 2012: Jako na houpačce (Otto Bohuš, report) • Tady to musí být / Smutek pod vrstvou make-upu a ironie (Tomáš Stejskal, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #144

#144

prosinec 2022



DALŠÍ Z RUBRIKY glosa

KVIFF: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o sexu, ale báli se to natočit

Cannes: Západ, Východ i Asie by potřebovaly vyšetřit

Cannes: Trojúhelník ambicí bývalého vítěze

Cannes: Ženy spoutané korzety a šílenstvím

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem


DALŠÍ Z RUBRIKY

144 Editorial

Candyman. Candyman. Candyman. Candyman… Candyman Candyman

Životopis ve čtyřech aktech / Portrét Nagisa Óšima

Blondýnka / Páni mají raději oběti

Rimini / 41⁄2

Úvod k tématu Devadesátky

R.N.M. / Člověk člověku medvědem

Znamení doby / Kolaps a apokalypsa v kinematografii devadesátých let


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Bude budoucnost českého animovaného filmu růžová nebo černá?

Útok proti dobrému vkusu / Nonkonformní filmy Rubena Östlunda

Kůže, kterou nosím / Almodóvar si hraje sám se sebou

Lidice / České národní stavitelství


RUBRIKY

anketa (32) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (119) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (17) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (16) / kauza (1) / kniha (132) / kritika (1116) / mimo kino (192) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (52) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (88) / téma (1029) / televize (138) / událost týdne (291) / videohra (83) / web (46) / zoom (174)