Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Karlovy Vary 2012 / Spoléhání na reputaci

report / Michal Procházka / 22. 9. 2012

Karlovarský festival je dlouhodobě jistě úspěšnou kulturně-společenskou a filmovou akcí. Svědčí o tom množství diváků, plné sály hotelu Thermal či atmosféra, již ve Varech utváří to, že se zde schází filmařská obec, část společenské elity i studenti. Festival zároveň skrývá řadu rozporů, o čemž nakonec svědčí i jeden drobný detail – že jej už léta bojkotují někteří filmologové či lidé z prostředí filmových věd a škol. Vzbuzuje mnoho otázek okolo svého financování, dramaturgie či vůbec toho, do jaké míry v něm jde o samotné filmy – a ne třeba modelky, módní přehlídky a setkávání sponzorů s obchodními partnery. Ale pokud chceme vystihnout poctivě a bez předsudků jeho přínos, nevystačíme si s jednoduchými klišé o rozmařilých večírcích a nabubřelosti provinční slávy, ani s pouhým recenzováním samotných filmů.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #83

Článek vyšel v časopise Cinepur #83, září 2012.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Editorial č. 83 / Vzpomínky, výzvy a přenosy (Jan Kolář, editorial) • Slovník novější literární teorie / V labyrintech (post)teorie nejen literární (Miloš Zapletal, kniha) • Hra o trůny / Všichni jsou zabijáci, zvykni si (Jindřiška Bláhová, televize) • Letní filmová škola 2012 / Úskalí nereflektované cinefilie (Tomáš Stejskal, report) • Digitalizace / Úvod k tématu (Jan Kolář, téma) • Klip / Výchova dívek v Srbsku (Jan Kolář, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #124

#124

srpen 2019



DALŠÍ Z RUBRIKY report

Ve jménu anidoku / Anifilm

Adieu, monsieur Kosslick / 69. Berlinale

Naše časy se mění / 75. MFF Benátky

Barbaři uprostřed žánrové a geografické směsice / Hlavní soutěž MFF Karlovy Vary

Schodiště hvězdných událostí, objevů a obav / Cannes 2018

Lepší zůstat vně / Berlinale 2018

Skoro jako hraný film / IDFA 2017

Srozumitelná jinakost / MFF Benátky


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Bude budoucnost českého animovaného filmu růžová nebo černá?

Útok proti dobrému vkusu / Nonkonformní filmy Rubena Östlunda

Kůže, kterou nosím / Almodóvar si hraje sám se sebou

Lidice / České národní stavitelství


RUBRIKY

anketa (24) / český film (82) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (98) / fenomén (73) / festival (86) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (117) / komiks (10) / kritika (803) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (727) / objev (3) / pojem (36) / portrét (11) / profil (105) / reflexe (24) / report (110) / rozhovor (160) / scénář (4) / soundtrack (45) / téma (898) / televize (102) / tisková zpráva (1) / událost týdne (237) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (62) / web (42) / zoom (157)