Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Italská populární erotická série o černé Emanuelle 70. - 80. let / Ve spodním prádle na cestě kolem světa

fenomén / Jan Švábenický / 31. 1. 2014

Série o černé Emanuelle patřila k divácky nejpopulárnějším cyklům italské kinematografie 70. a 80. let – opomineme-li dokumentární mondo a sexy filmy také zaměřené na sexualitu. Italští producenti a distributoři se už od nástupu zvuku zaměřovali na vytváření cyklů a sérií stavících na ústřední postavě. Přítomnost jména hlavního hrdiny v názvech filmů garantovala návštěvnost a také prodej do mezinárodní distribuce – mnohé série vznikaly v několika jazykových verzích. Zatímco v mytologických velkofilmech dominovala jména Maciste nebo Herkules, v dobrodružných snímcích malajský pirát Sandokan a ve westernu all’italiana (western po italsku) Django či Sartana, s erotickými filmy bývá nejčastěji spojována právě černá Emanuelle s Laurou Gemser. Snímky s ní představovaly nový transžánrový model širokého korpusu snímků označovaných jak erotico all’italiana (erotický film po italsku), jejichž produkční boom nastal v druhé polovině 60. let.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #91

Článek vyšel v časopise Cinepur #91, leden 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Parchanti spí dobře / Senzualita znásilněná v šeru (Matěj Nytra, kritika) • Vertigo (Jana Bébarová, mimo kino) • Oldboy / Nebohý pan Oldboy (Tomáš Stejskal, kritika) • Editorial (Lukáš Skupa, editorial) • Za borovicovým hájem (Matěj Nytra, mimo kino) • Italská populární erotická série o černé Emanuelle 70. - 80. let / Ve spodním prádle na cestě kolem světa (Jan Švábenický, fenomén) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #134

#134

duben 2021



DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let

Giallo / Italský filmový hybrid


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Quentin Tarantino, Nespoutaný Django a italský western

Giallo / Italský filmový hybrid


RUBRIKY

anketa (27) / český film (107) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (108) / fenomén (79) / festival (97) / flashback (8) / fragment (18) / glosa (214) / kamera-pero (5) / kauza (33) / kniha (126) / kritika (1005) / mimo kino (183) / novinka (794) / pojem (36) / portrét (43) / profil (91) / reflexe (25) / report (121) / rozhovor (171) / scénář (4) / soundtrack (78) / téma (967) / televize (118) / událost týdne (271) / videohra (74) / web (43) / zoom (167)