Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Bitva o prostor

glosa / Přemysl Martinek / 6. 4. 2014

Rok 2013 byl v řeči čísel opět rokem, kdy docházelo jen k mírnému propadu počtu prodaných vstupenek, který ovšem kompenzovaly mírně rostoucí tržby. Vstupenky do kina se tedy znovu zdražily, což je dlouhodobý trend, který přispívá ke změnám v chování filmového publika. To si vybírá za rok několik klíčových titulů, které dokáží polapit stále větší část celkového počtu diváků, ale tak tomu bylo i v minulých letech. Pokračuje unifikace programů českých kin, ve kterých se bez ohledu na to, kdo je jejich provozovatelem (zda veřejná instituce, nebo soukromý vlastník), hrají právě jen ty filmy, které mají větší divácký potenciál. Roste také počet filmů, které distributoři do českých kin nasadili, a díky aktivitám společnosti Film Europe je mezi nimi výrazně větší počet evropských filmů, než tomu bylo kdykoliv předtím. Trh je tedy celkem stabilní a navíc fanouškům nabízí pestřejší nabídku. Jenže to je řeč čísel a oficiálních statistik. Při zevrubnějším pohledu už se nabízí úplně jiný obrázek.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #92

Článek vyšel v časopise Cinepur #92, duben 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... 12 let v řetězech / Pod bičem z floskulí (Ivo Michalík, kritika) • Odvaha „obsadit dějiny“ / The Mill, České století a zákruty faktuálního dramatu (Veronika Klusáková, téma) • Borgman / Zaklepe bezdomovec na domovní dveře a povídá… (Antonín Tesař, kritika) • Stále ohledáváme / 3x3D na Parallaxu (Lucie Česálková, fenomén) • Kentucky Route Zero / Ta nejlepší cesta nikam nevede (Jaroslav Švelch, videohra) • Hayao Miyazaki: Oči nezastíněné nenávistí (Eliška Děcká, portrét) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #143

#143

říjen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY glosa

KVIFF: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o sexu, ale báli se to natočit

Cannes: Západ, Východ i Asie by potřebovaly vyšetřit

Cannes: Trojúhelník ambicí bývalého vítěze

Cannes: Ženy spoutané korzety a šílenstvím

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Distribuce 2014: Konec starých časů

Zapomeňte na Jarmusche, jdeme na fotbal / Dnešní alternativa vůči mainstreamu

Rok Avatara / Distribuční rok 2009

Digitalizace českých kin / Snad ještě není pozdě

Zoufalé manželky / Seriál pro hospodyňku i hospodáře


RUBRIKY

anketa (31) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (118) / fenomén (83) / festival (116) / flashback (16) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (15) / kauza (1) / kniha (132) / kritika (1109) / mimo kino (191) / novinka (824) / pojem (36) / portrét (51) / profil (100) / reflexe (27) / report (149) / rozhovor (185) / scénář (4) / soundtrack (87) / téma (1025) / televize (134) / událost týdne (291) / videohra (83) / web (46) / zoom (173)