Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Když v tom jedou české televize / Docusoapy a zdramatizovaná autenticita

glosa / český film / Miroslava Papežová / 13. 8. 2014

Během února až dubna letošního roku odvysílala Česká televize dva dokumentární seriály, o kterých se často mluvilo a psalo jako o docusoapech – Když v tom jedou ženy a Čtyři v tom 2 Zatímco v západoevropských televizích se žánrové označení docusoap již pevně etablovalo, v tuzemských podmínkách proniká do oficiálních názvosloví zatím jen pozvolna. Dokládá to i fakt, že jeho správný význam bývá často nepřesně či rozdílně vysvětlován, zaměňován s žánry jinými a většina diváků si jej pouze odvozuje. V tomto směru nejširší osvěta českého televizního diváka pak většinou probíhá sebestředně působící a zábavu i senzaci slibující reklamou na vlastní pořady. Do jaké míry však tato prezentace odpovídá analýze daného formátu a konkrétních pořadů? Proč se u nás stávají docusoapy fenoménem zrovna nyní a kam sahají kořeny tohoto žánru v české produkci?

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #94

Článek vyšel v časopise Cinepur #94, srpen 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Za vlast! Pro Putina! / Ruská kinematografie ve službách vlastenecké propagandy (Kamila Dolotina, téma) • Dogmatická hudba Top of the Lake je portálem na Nový Zéland (Jiří Špičák, soundtrack) • Madisonské mosty (Jana Bébarová, mimo kino) • Holubice (Jana Bébarová, mimo kino) • Konzolová trilogie thatgamecompany / Triumf herního impresionismu (Antonín Tesař, videohra) • Mesiášský festival / MFF Transylvánie (Martin Kudláč, report) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #142

#142

srpen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY glosa

KVIFF: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o sexu, ale báli se to natočit

Cannes: Západ, Východ i Asie by potřebovaly vyšetřit

Cannes: Trojúhelník ambicí bývalého vítěze

Cannes: Ženy spoutané korzety a šílenstvím

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem


DALŠÍ Z RUBRIKY český film

Snímek Terezy Nvotové Světlonoc zvítězil v Locarnu

Ladislav Rychman: Tvůrce Starci prokletý

Michaela Pavlátová: K čemu to všechno?

Mezi meditativním filmem a gangsterkou / Terézia Halamová

Kylo Ren filmové kritiky? / Síla

Umění skrytého před-pohybu / Terezie Unzeitigová

Komická společnost bez strojvedoucího / Mimořádná událost

Modernistický vztahový test / Zrcadla ve tmě


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (38) / cinepur choice (33) / editorial (117) / fenomén (83) / festival (115) / flashback (15) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (14) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1102) / mimo kino (191) / novinka (818) / pojem (36) / portrét (50) / profil (100) / reflexe (27) / report (148) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (86) / téma (1018) / televize (131) / událost týdne (288) / videohra (82) / web (44) / zoom (172)