Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Obléhání pevnosti Cannes

report / festival / Dominika Prejdová / 13. 8. 2014

Na letošním ročníku mezinárodního filmového festivalu v Cannes se objevilo hodně filmů mapujících rozdělení světa na chudé a bohaté, na Východ a Západ, na outsidery a ty mající politickou moc, přičemž rozdělení se vždy ukázalo jako tragicky nepřeklenutelné, jak v mikro škále individuálních osudů – například ve vítězném Zimním snu –, tak na společenské úrovni, což byl příklad vítězů vedlejších sekcí, maďarského White God či ukrajinského Kmene. Nepřeklenutelně rozdělená se zdála i samotná soutěž. Na jedné straně již tradičně přetékala jmény prověřených tvůrců – Jean-Pierre a Luc Dardenneovi, Ken Loach, Jean-Luc Godard, Mike Leigh… Na straně druhé se do soutěže dostali jen tři mladí tvůrci: Alice Rohrwacher se svým druhým filmem Zázraky, argentinský režisér Damián Szifrón, jež v produkci Pedro Almodóvara natočil sarkastické společenské etudy Wild Tales a nový film už v Cannes zavedeného kanadského tvůrce Xaviera Dolana Mommy.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #94

Článek vyšel v časopise Cinepur #94, srpen 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Grace, kněžna monacká / Její výsost herečka (Šárka Gmiterková, kritika) • Sacro GRA / Dálnice jako poněkud rozvolněná metafora (Tomáš Stejskal, kritika) • Menzelův výběr z Hrabala (Oto Horák, fenomén) • Mommy: Láska, která bolí (Janis Prášil, zoom) • Za vlast! Pro Putina! / Ruská kinematografie ve službách vlastenecké propagandy (Kamila Dolotina, téma) • Mesiášský festival / MFF Transylvánie (Martin Kudláč, report) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #117

#117

červen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY report

Lepší zůstat vně / Berlinale 2018

Skoro jako hraný film / IDFA 2017

Srozumitelná jinakost / MFF Benátky

Portréty v umírajících očích / 70. Festival del film Locarno

Filmy, které musíte vidět v kině / MFF Karlovy Vary 2017

Nenápadný půvab Viennale

Staronové i nové cesty animace / Anifilm 2017

Počátek obrození Uber festivalu / 70. MFF v Cannes 2017


DALŠÍ Z RUBRIKY festival

Febiofest: Střídavá péče je mistrovský rodinný thriller

Febiofest: Zimní bratři míchají výbušný audiovizuální lektvar

Febiofest: Koreeda ve Třetí vraždě prohlubuje svůj styl

Berlinale: Z českých filmů nejvíc zaujal dokument Až přijde válka

Berlinale: Politika zatím ustupuje hvězdám z červeného koberce

Srozumitelná jinakost / MFF Benátky

Dál, jinam, drzeji / Rozhovor s uměleckým ředitelem festivalu v Rotterdamu

Hranice dokumentu, hranice Ji.hlavy / MFDF Ji.hlava 2017


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Olivier Assayas vs. Cristian Mungiu / Francouzská hladkost vs. rumunská tíha

Vítěz Cannes 2016 / Já, Daniel Blake / Socialismus pro horních deset tisíc

Syn Saulův / Rozostření existence

Život Adély / Nekomplikovaná první láska

Imaginární lásky / Prchavost a intenzita v těsném objetí


RUBRIKY

anketa (23) / český film (73) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (91) / fenomén (69) / festival (62) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (111) / komiks (10) / kritika (740) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (660) / objev (3) / pojem (36) / portrét (6) / profil (99) / reflexe (24) / report (99) / rozhovor (155) / scénář (4) / soundtrack (38) / téma (854) / televize (91) / tisková zpráva (1) / událost týdne (207) / video (2) / videoart (16) / videohra (55) / web (42) / zoom (151)