Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Shelly Silver v meziprostoru

fenomén / Andrea Průchová / 3. 10. 2014

Bytí mezi uměleckými disciplínami, mezi filmovými žánry i mezi lokálním a globálním charakterizuje tvorbu vizuální umělkyně a pedagožky Shelly Silver, která v současnosti vede katedru Visual Arts na newyorské Columbia University. Od raných 90. let, v pozici před i za kamerou, vstupuje do veřejného prostoru, v němž sleduje momenty transformace společnosti i proměny jednání jedince mimo soukromou sféru. Často přitom volí žánr dokumentární fikce. Shelly Silver je autorkou téměř dvacítky audiovizuálních děl, jež pravidelně představuje na mezinárodních filmových festivalech i v galeriích a muzeích včetně newyorské MoMA nebo pařížského Centre Georges Pompidou. Mezi její nejvýraznější práce patří „interview“ Former East/Former West (1994), filmová koláž o aféře Lewinsky Small Lies, Big Truth (1999) či performativní cestovatelský deník Suicide (2003). Svůj poslední snímek Touch uvedla v roce 2013 na MFDF Ji.hlava.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #95

Článek vyšel v časopise Cinepur #95, říjen 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Sladký čas Kalimagdory (Matěj Nytra, mimo kino) • Chlapectví / Tak jde čas v americkém nezávislém filmu (Tomáš Stejskal, kritika) • Gottland / Mýtus jako potvrzování (Lucie Česálková, kritika) • Monstrózní pohled Leviathana / Dokument poutaný atrakcí (Matěj Nytra, téma) • Child of Light / Malá interaktivní pohádka (Jan Švelch, videohra) • Anketa / Jak si stojí současný český dokument? (Lukáš Skupa, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #134

#134

duben 2021



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let

Giallo / Italský filmový hybrid


DALŠÍ Z RUBRIKY

Eastwood o Eastwoodovi

Střípky života / Střípky ženy

Nevidět, neslyšet a nemluvit / Asistentka

FAMUFEST oživí unikátní prostory v centru Prahy

Na Netflixu jako v bavlnce / Jako v bavlnce

Úvod k tématu: Česká detektivka

Dobře, že o současném Česku točí alespoň Rumuni

Nesamozřejmá detektivka a samozřejmý zločin / Oddechový čas krimi žánru v první polovině...


RUBRIKY

anketa (27) / český film (107) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (108) / fenomén (79) / festival (97) / flashback (8) / fragment (18) / glosa (214) / kamera-pero (5) / kauza (33) / kniha (126) / kritika (1005) / mimo kino (183) / novinka (794) / pojem (36) / portrét (43) / profil (91) / reflexe (25) / report (121) / rozhovor (171) / scénář (4) / soundtrack (78) / téma (967) / televize (118) / událost týdne (270) / videohra (74) / web (43) / zoom (167)