Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Rozhovor s Jaime Rosalesem / Film nesmí být snížen na myšlenku

rozhovor / Michal Hogenauer / 2. 2. 2015

„Ani pořádně nevím, proč tu jsem,“ začal španělský režisér Jaime Rosales svůj masterclass na loňském Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava. Nejednalo se však o existencionální konstatování, ale pojmenovaní faktu, kdy se autor výhradně hraných snímků ocitne na přehlídce dokumentárních filmů díky prezentaci tří krátkometrážních filmových korespondencí. Rosales přitom bezesporu patří k nejvýraznějším současným tvůrcům. Jak dokazuje i pravidelné premiérovaní jeho děl na festivalu v Cannes. Škoda tedy, že jeho přítomnost nebyla spojená s ucelenější přehlídkou jeho dosavadní tvorby. Pokud by byla, promítalo by se pět jeho celovečerních snímků – Hodiny dne (Las horas del día, 2003), Samota (La Soledad, 2007), Kulkou do hlavy (Tiro en la cabeza, 2008), Snění a ticho (Sueño y silencio, 2012) a Krásné mládí (Hermosa juventud, 2014) – z nichž každý je postaven na nesmlouvavě dramatickém příběhu, napětí, emocích a experimentátorském přístupu ke stylu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #97

Článek vyšel v časopise Cinepur #97, únor 2015.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Nejlepší filmy roku 2014 (Redakce, anketa) • Surové meditace o násilí / Bojová umění v současných akčních filmech (Antonín Tesař, téma) • Leviatan / Pod nebem satanovým (Kamila Dolotina, kritika) • Třináctý ročník festivalu filmové animace PAF Olomouc / Co je to animace? (Eliška Děcká, report) • Malej Quinquin / Dysfunkční detektivka (Antonín Tesař, televize) • Série Expendables / Ironizace a sebepotvrzení hvězdného obrazu (Michal Böhm, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #112

#112

srpen 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY rozhovor

Divák platí, aby přijímal / Rozhovor s Bertrandem Bonellem

Morálka v rukou diváka / Rozhovor s Tomem Kalinem

Nechat postavy zmizet / Rozhovor s Alexem Rossem Perrym

Nádherné manipulace smyslů / Rozhovor s Toddem Haynesem

Rozhovor s dokumentaristou a filmovým kurátorem Ču Ž’-kchunem / Nechodit naráz dvěma cestami

Rozhovor o stavu režie na FAMU / Jako by nám ujel vlak

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem

Joe D’Amato / Nikdy jsem nepochopil, jaký typ hard-core filmů publikum chce


DALŠÍ Z RUBRIKY

Paul Greengrass natočí pro Netflix snímek o Breivikovi

Frankensteinovo monstrum / Vetřelec: Covenant

Krátký film Marie Dvořákové soutěží o studentského Oscara

Jia Zhangke připravuje svůj zatím nejambicióznější film

V Locarnu vyhrál čínský dokument o ženě s Alzheimerem

Zprávy z Netflixu: Bratři Coenové přichází, Disney odchází

Divák platí, aby přijímal / Rozhovor s Bertrandem Bonellem

Ghost in the Shell / Neodpustitelný upgrade


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor o stavu režie na FAMU / Jako by nám ujel vlak

Every Thing Will Be Fine / Něco je špatně


RUBRIKY

anketa (22) / český film (64) / český talent (32) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (118) / editorial (86) / fenomén (66) / festival (53) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (108) / komiks (9) / kritika (694) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (580) / objev (3) / pojem (36) / portrét (4) / profil (94) / reflexe (24) / report (92) / rozhovor (149) / scénář (4) / soundtrack (32) / téma (825) / televize (80) / tisková zpráva (1) / událost týdne (184) / video (2) / videoart (16) / videohra (50) / web (38) / zoom (147)