Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Voyo.cz: ztraceno v seznamu
web / Matěj Nytra / 15. 10. 2015
Lokální web společností CET 21, pojímající u nás TV Novu a na Slovensku TV Markízu, je zbytečné představovat či jakkoli propagovat. Již několik sezón kolem něj sublimuje zdání populární a hojně užívané VOD platformy kombinované s přímým vysíláním sdružených televizních kanálů, na nichž se soustředí předně mainstreamový či žánrově vyhraněný obsah (filmy a seriály, sport, „nightlife“ aj.). Archiv Voyo.cz shrnuje ve velkém program, který do strukturované každodenní televizní nabídky pronikne jen v omezené míře, pracuje však i s předpremiérami (typicky vlastních seriálů), exkluzivním „zakázaným“ (nevysílaným) obsahem a také akvizicemi převzatými od jiných distribučních společností. Důvodů k registračnímu kontaktu s platformou (měsíční paušál činí 189 Kč) ovšem nebude mnoho. Pokud budeme mít na mysli profilového diváka, např. čtenáře Cinepuru, tomu by postačilo podívat se, co by zde vidět mohl, a uvidí to jinde, případně mu postačí běžný televizní výběr. Cena za několik lákavých titulů není vysoká, ovšem příval balastu a zahlcení, který by ho při rešerši provázely, je nedozírný – web především nefunguje ve své organizační struktuře a rezignuje na uživatelsky přehlednější systém.
Pod základním druhovým řazením již lze mezi tituly pátrat pouze dle roku vzniku či obecného žánrového určení, absentuje „národnostní“ filtr třídění nebo třeba návodný údaj o původním (distribučním) zdroji. V praxi to znamená, že divák klubové či evropské produkce sice zaslechl, že s platformou před časem navázal spolupráci i Artcam, pokud si však přímo na jeho webu nepřečte seznam a názvy nabídnutých filmů, horko těžko je bude náhodně v seznamech hledat. Žánrový štítek „drama“ je natolik obecný a prostupný, že se pod něj vejde takřka nekonečná plocha – a scrollovat nelze celý večer. Namísto pátrání po tušených tipech však může být poměrně zábavné (či poučné) sledovat rozptyl divácké popularity – alespoň soudě dle množství udělených hvězdičkových hodnocení. Ani hitové série Ulice nebo Comeback (jejich jednotlivé díly) však nejsou hodnoceny masověji než v řádu stovek, novější díly jen desítek. „Novácké“ kino-fenomény jsou na tom trošku lépe (Babovřesky: 403 hodnocení), ty zkvašené už nikoli (Bobule: 130). I když platforma archivuje takřka celou československou klasiku včetně nové vlny, snímky příliš hodnotících reakcí nevyvolávají (oscarové Ostře sledované vlaky: 10, Vávrova Romance pro křídlovku: 3, vděčnější Atentát: 22). Mezi loňským domácím filmem roku Cestou ven (43) a klubovým šlágrem z Argentiny Divoké historky (43) tu překvapivě není rozdíl. Naopak kolekcí „Sexuálně explicitní artové filmy“, možná inspirovanou loňskou sekcí Porn-art na LFŠ, se web pokusil (ne)úspěšně přilákat pozornost k Von Trierovým sestřihům i třeba Tsai Ming-liangovi (Chuť melounů: 19) či Catherine Breillat (Anatomie pekla: 8).
adresa: http://voyo.nova.cz / měsíční předplatné: 189 Kč / filmový archiv, seriály, zpravodajství a tematické pořady (z produkce TV Nova), sportovní program a sekce Nightlife / prémiové kabelové programy, absence reklam ve vysílání / možnost externího přehrávače Voyo Player; dostupné pro televizi, mobil či tablet
Přečteno 4362x
Článek vyšel v časopise Cinepur #101, září 2015.
Toto číslo Cinepuru si můžete objednat v obchodě.
Ohodnoťte článek
Zatím nikdo nehodnotil.
Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.
DALŠÍ ČLÁNKY
DALŠÍ Z RUBRIKY web
Takový normální seriál / Lajna
DALŠÍ Z RUBRIKY
Kouzlo filmových manifestů / Editorial #142
Absurdní komedie z amerického Jihu / Moudrá krev Johna Hustona
Spontánní vynalézání filmu / Šindži Sómai
Nebeský běh přes překážky o vlastní duši / Neon White
Říkanky posedlého batolete / The Baby
Archiv pohyblivého obrazu / Mimo kino
Od všeho trochu moc najednou / Všechno, všude, najednou
Radši nechat svět shořet, než jít na terapii / Kdyby radši hořelo
POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA
RUBRIKY
anketa (31) / český film (117) / český talent (38) / cinepur choice (33) / editorial (117) / fenomén (83) / festival (115) / flashback (15) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (14) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1101) / mimo kino (191) / novinka (818) / pojem (36) / portrét (50) / profil (100) / reflexe (27) / report (148) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (86) / téma (1018) / televize (131) / událost týdne (286) / videohra (82) / web (44) / zoom (172)
Tento článek vyšel v časopise Cinepur #101, září 2015
Z obsahu tištěného čísla:
Jak na hvězdy? / Vznik, vývoj a možnosti reflexe hvězdné slávy (Šárka Gmiterková, téma)
68. MFF Locarno / Teď správně, předtím špatně (Jakub Felcman, report)
Alien: Isolation / Paradoxy hráčova srdce (Antonín Tesař, videohra)
Iracionální muž / Žvýkání smyslu bytí (Ivo Michalík, kritika)
Rozhovor s Georgem A. Romerem / Jedna zombie apokalypsa každých deset let (Petr Šaroch, Antonín Tesař, téma)
Schmitke / Za devatero krušnými horami (Tomáš Stejskal, kritika)