Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Voyo.cz: ztraceno v seznamu

Voyo.cz: ztraceno v seznamu

web / Matěj Nytra / 15. 10. 2015

Lokální web společností CET 21, pojímající u nás TV Novu a na Slovensku TV Markízu, je zbytečné představovat či jakkoli propagovat. Již několik sezón kolem něj sublimuje zdání populární a hojně užívané VOD platformy kombinované s přímým vysíláním sdružených televizních kanálů, na nichž se soustředí předně mainstreamový či žánrově vyhraněný obsah (filmy a seriály, sport, „nightlife“ aj.). Archiv Voyo.cz shrnuje ve velkém program, který do strukturované každodenní televizní nabídky pronikne jen v omezené míře, pracuje však i s předpremiérami (typicky vlastních seriálů), exkluzivním „zakázaným“ (nevysílaným) obsahem a také akvizicemi převzatými od jiných distribučních společností. Důvodů k registračnímu kontaktu s platformou (měsíční paušál činí 189 Kč) ovšem nebude mnoho. Pokud budeme mít na mysli profilového diváka, např. čtenáře Cinepuru, tomu by postačilo podívat se, co by zde vidět mohl, a uvidí to jinde, případně mu postačí běžný televizní výběr. Cena za několik lákavých titulů není vysoká, ovšem příval balastu a zahlcení, který by ho při rešerši provázely, je nedozírný – web především nefunguje ve své organizační struktuře a rezignuje na uživatelsky přehlednější systém.

Pod základním druhovým řazením již lze mezi tituly pátrat pouze dle roku vzniku či obecného žánrového určení, absentuje „národnostní“ filtr třídění nebo třeba návodný údaj o původním (distribučním) zdroji. V praxi to znamená, že divák klubové či evropské produkce sice zaslechl, že s platformou před časem navázal spolupráci i Artcam, pokud si však přímo na jeho webu nepřečte seznam a názvy nabídnutých filmů, horko těžko je bude náhodně v seznamech hledat. Žánrový štítek „drama“ je natolik obecný a prostupný, že se pod něj vejde takřka nekonečná plocha – a scrollovat nelze celý večer. Namísto pátrání po tušených tipech však může být poměrně zábavné (či poučné) sledovat rozptyl divácké popularity – alespoň soudě dle množství udělených hvězdičkových hodnocení. Ani hitové série Ulice nebo Comeback (jejich jednotlivé díly) však nejsou hodnoceny masověji než v řádu stovek, novější díly jen desítek. „Novácké“ kino-fenomény jsou na tom trošku lépe (Babovřesky: 403 hodnocení), ty zkvašené už nikoli (Bobule: 130). I když platforma archivuje takřka celou československou klasiku včetně nové vlny, snímky příliš hodnotících reakcí nevyvolávají (oscarové Ostře sledované vlaky: 10, Vávrova Romance pro křídlovku: 3, vděčnější Atentát: 22). Mezi loňským domácím filmem roku Cestou ven (43) a klubovým šlágrem z Argentiny Divoké historky (43) tu překvapivě není rozdíl. Naopak kolekcí „Sexuálně explicitní artové filmy“, možná inspirovanou loňskou sekcí Porn-art na LFŠ, se web pokusil (ne)úspěšně přilákat pozornost k Von Trierovým sestřihům i třeba Tsai Ming-liangovi (Chuť melounů: 19) či Catherine Breillat (Anatomie pekla: 8).

adresa: http://voyo.nova.cz / měsíční předplatné: 189 Kč / filmový archiv, seriály, zpravodajství a tematické pořady (z produkce TV Nova), sportovní program a sekce Nightlife / prémiové kabelové programy, absence reklam ve vysílání / možnost externího přehrávače Voyo Player; dostupné pro televizi, mobil či tablet

Přečteno 3254x

Článek vyšel v časopise Cinepur #101, září 2015.

Toto číslo Cinepuru si můžete objednat v obchodě.

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #125

#125

říjen 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY web

Takový normální seriál / Lajna

The Sociological Cinema

MUBI: Now Showing

Pixar v kostce

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?

Netflix a spol.: Sbohem snům o univerzální videopůjčovně

Movieurope.com


DALŠÍ Z RUBRIKY

Angela Schanelec chystá moderní převyprávění mýtu o Oidipovi

Všichni v naší rodině / Poznámky k vlně i nevlně

La Gomera / Komedie svědomí i evropský film par excellence

Sám proti systému / Rumunská nová vlna a umlčovaná minulost

Odvážní se nevzdávají / Rumunské kino od starověku do konce druhého tisíciletí

Z bodu nula na západ od Bukurešti / Vznik a vývoj rumunské nové vlny

Úvod k tématu: Rumunská nová vlna

Jak navždy zůstat v roce 1969 / Tenkrát v Hollywoodu


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor s Maurem Hercem / K srdci mechanismu

The Sociological Cinema

MUBI: Now Showing

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?


RUBRIKY

anketa (24) / český film (83) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (99) / fenomén (73) / festival (87) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (118) / komiks (10) / kritika (813) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (731) / objev (3) / pojem (36) / portrét (12) / profil (106) / reflexe (24) / report (111) / rozhovor (161) / scénář (4) / soundtrack (46) / téma (905) / televize (104) / tisková zpráva (1) / událost týdne (239) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (63) / web (42) / zoom (158)

Cinepur #101 Tento článek vyšel v časopise Cinepur #101, září 2015

Z obsahu tištěného čísla:

Mission: Impossible – Národ grázlů / Pytlácká mise (Ondřej Pavlík, kritika)

Opojeni stylem / České filmové záchvěvy 2015 (Lukáš Skupa, fenomén)

Domácí péče / Dobře míněná křeč (Lucie Česálková, kritika)

Nicolas Winding Refn oprašuje soundtrack z Robocopa (Jiří Špičák, soundtrack)

Editorial č. 101 / Temná strana síly české kinematografie (Jindřiška Bláhová, editorial)

Jak na hvězdy? / Vznik, vývoj a možnosti reflexe hvězdné slávy (Šárka Gmiterková, téma)

+ více...