Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Střihačka Jana Vlčková / Naladit se na osobitý styl

český talent / český film / Jakub Felcman / 14. 12. 2015

V roce 2004 natočila tehdy čerstvě zapsaná posluchačka katedry střihové skladby na pražské FAMU, Jana Vlčková, dvě povinná katedrová cvičení. Filmy Aragorn a Andrea se vzápětí „dostaly do řečí“ – díla začínající studentky, formálně zcela odlišná (Aragorn je „hraný experimentální snímek“, Andrea „dokument-portrét“), ale přitom stylově naprosto suverénní. V Aragornovi přesvědčuje osvobozená juxtapozice paralelně stojících příběhů a nepopisná, asociativní ilustrace. V Andree minimalistická práce s kinematografickými nástroji, intuitivní vytušení plastické a kontrastní dramatické postavy.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #102

Článek vyšel v časopise Cinepur #102, listopad 2015.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Every Thing Will Be Fine / Něco je špatně (Michal Hogenauer, zoom) • Film jako systém / Rozbor filmu (Antonín Tesař, kniha) • Rozhovor s Michalem Bregantem / Řídit se historií (Michal Böhm, téma) • Racionální volba, nebo náhoda? / Historie a současnost filmové digitalizace v Polsku (Tadeusz Kowalski, téma) • Filmy Hirokazu Koreedy / Mezi Ozuem a dokumentem (Antonín Tesař, profil) • Cukr blog / Dokument bez bloků (Lucie Česálková, glosa) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #113

#113

říjen 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY český talent

Rudolf Šmíd / Kronikář strašáků

Lukáš Kokeš / S realitou je to velmi nejisté

Nic si nevymezovat / Matyáš Trnka

Jan Saska / S lahváčem na Oscary

Macula / Prchavá monumentalita

Jakub Dvorský / Férový svět řízený počítačem

Olmo Omerzu / Filmy o ztrátě nevinnosti

Markéta Lisá / Omylné a proto uhrančivé


DALŠÍ Z RUBRIKY český film

Dětský film pro dospělé / Po strništi bos

Křížová výprava za jiný (český) film / Křižáček

Paradox něžného nácka / Svět podle Daliborka

Tak trochu roadmovie / Skokan

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem

Čechy a Morava, krásná zem audiovize / Výtvarníci a divadelníci jako z filmu


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Počátek obrození Uber festivalu / 70. MFF v Cannes 2017

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem

Kameraman Lukáš Milota / Příznaky mistrovství

Cannes 2015 / The World is Ours for the Taking

Marek Dvořák, kameraman / Počkat si na atmosféru


RUBRIKY

anketa (22) / český film (71) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (119) / editorial (87) / fenomén (67) / festival (55) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (109) / komiks (10) / kritika (704) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (606) / objev (3) / pojem (36) / portrét (4) / profil (95) / reflexe (24) / report (94) / rozhovor (150) / scénář (4) / soundtrack (34) / téma (831) / televize (83) / tisková zpráva (1) / událost týdne (190) / video (2) / videoart (16) / videohra (51) / web (39) / zoom (148)