Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Rozhovor s Maurem Hercem / K srdci mechanismu

rozhovor / Matěj Nytra / 14. 12. 2015

Jedním z nenápadných objevů letošního festivalu v Locarnu byl původem devětatřicetiletý Katalánec Mauro Herce s hypnotickým debutem Kupředu smrtelně pomalu (zvláštní cena poroty v sekci Cineasti del presente). Autor snímku, který následně zvítězil v Jihlavě a dosáhl i na dvě z (vedlejších) cen na portugalském festivalu Doclisboa, je přitom znám již zhruba dekádu jako originální kameraman a podílel se na řadě dokumentárních či autorských děl mezinárodních produkcí. Obrazový plán debutového snímku míří takřka za galerijním kontextem a přináší tematicky příbuznou a zároveň odlišně koncipovanou pouť do mechanizovaného presu lodního průmyslu než nedávný Leviathan (2012) tvorby harvardské SEL. „Můj film – to je samota a rytmus stroje, neustávajícího v práci“, říká Mauro Herce v rozhovoru pořízeném za noci po lisabonském uvedení v areálu přístavních doků.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #102

Článek vyšel v časopise Cinepur #102, listopad 2015.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Marťan / Průtokový ohřívač cizích nápadů (Ondřej Pavlík, kritika) • Cukr blog / Dokument bez bloků (Lucie Česálková, glosa) • Love / Smutek sexuálního maniaka (Michal Böhm, kritika) • Dheepan / Obrazy k neuvěření (Jan Kolář, kritika) • The Program: Pád legendy / Americká tragédie (Michal Baranovič, kritika) • Nástrahy filmových kánonů / Případ Maďarského národního filmového archivu (Eszter Fazekas, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #113

#113

říjen 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY rozhovor

Divák platí, aby přijímal / Rozhovor s Bertrandem Bonellem

Morálka v rukou diváka / Rozhovor s Tomem Kalinem

Nechat postavy zmizet / Rozhovor s Alexem Rossem Perrym

Nádherné manipulace smyslů / Rozhovor s Toddem Haynesem

Rozhovor s dokumentaristou a filmovým kurátorem Ču Ž’-kchunem / Nechodit naráz dvěma cestami

Rozhovor o stavu režie na FAMU / Jako by nám ujel vlak

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem

Joe D’Amato / Nikdy jsem nepochopil, jaký typ hard-core filmů publikum chce


DALŠÍ Z RUBRIKY

Nicolas W. Refn spustí online platformu s filmy, hudbou a texty

Polibek konvertovavšího psíka / Druhá strana naděje

Abrakadabra! Olomoucký festival PAF láká na první jména

Editorial 113: Werner Herzog

Od Nezlomného po Sůl a oheň / Filmy se stále starší pamětí

Transcendentální zážitky reality / Dokumentární tvorba Wernera Herzoga

Srdce ze skla / Herzogovy variace na heimatfilm

Werner goes to Hollywood / Herzog a americká filmová kultura


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?

Movieurope.com

Neutečeš

Tři vzpomínky / Přibarvení ztraceného času


RUBRIKY

anketa (22) / český film (68) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (119) / editorial (87) / fenomén (67) / festival (54) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (109) / komiks (10) / kritika (703) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (596) / objev (3) / pojem (36) / portrét (4) / profil (95) / reflexe (24) / report (94) / rozhovor (150) / scénář (4) / soundtrack (34) / téma (831) / televize (83) / tisková zpráva (1) / událost týdne (188) / video (2) / videoart (16) / videohra (51) / web (39) / zoom (148)