Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Arnaud Desplechin, le patron

profil / Jakub Felcman / 9. 2. 2016

Francouzský režisér Arnaud Desplechin činí vše možné, jen nevypráví těmi nejosvědčenějšími inscenačními postupy, jasným, všem srozumitelným filmovým jazykem: ustavující záběr, záběr, proti-záběr. Naopak. Zdá se, že pro každou dramatickou scénu neváhá „vynalézt“ autonomní režijní postup. Nikoliv přizpůsobit své vyprávění aktuální podobě obecné filmové řeči, ale filmovou řeč přizpůsobit svému vyprávění. Takový přístup s sebou ale nese jeden nezpochybnitelný vedlejší efekt. Desplechinova kinematografie působí, či přesněji „je“, vysoce stylizovaná. A stylizovanost je hrozba.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #103

Článek vyšel v časopise Cinepur #103, únor 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Vývoj španělského hororu / Děs jako konvence (Jiří Blažek, téma) • Audiovizuální média v hororech / Dimenze duchů (Antonín Tesař, téma) • Hororové principy filmů Guillerma del Tora / Monstrozita řádu (Anna Krejčířová, téma) • What the Björk! (Jiří Špičák, soundtrack) • Filmoví a televizní upíři 21. století / Ne/mrtvým lásku neupírej (Iva Baslarová, téma) • Tři vzpomínky / Přibarvení ztraceného času (Matěj Nytra, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #133

#133

únor 2021



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY profil

Ondřej Šálek / Pochopení za každou cenu

Smýkání Denisem Lavantem / Profil Jana Vejnara

Matouš Valchář / Punková animace

Animovaný dokument po česku / Diana Cam Van Nguyen

Prolomit vlny v loutce / Daria Kashcheeva

Takaši Miike / Autor bez domova

Mykologická love story / Marie Dvořáková

Filmy Hirokazu Koreedy / Mezi Ozuem a dokumentem


DALŠÍ Z RUBRIKY

Eastwood o Eastwoodovi

David Fincher chystá film podle komiksové série The Killer

Režisér, který dává největší tuzéry / Nechte je všechny mluvit

Třeba nakonec narostou křídla / Rok 2020 v kinematografii

Úvod k tématu: David Fincher

Nejlepší filmy roku 2020

Editorial 133: David Fincher

Mank / „Kdo je tady opičák?“


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Tam někde ve filmu je pravda / Slitování

Rozhovor s ředitelem La Quinzaine Edouardem Waintropem

Dál, jinam, drzeji / Rozhovor s uměleckým ředitelem festivalu v Rotterdamu

Portréty v umírajících očích / 70. Festival del film Locarno

Počátek obrození Uber festivalu / 70. MFF v Cannes 2017


RUBRIKY

anketa (27) / český film (107) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (107) / fenomén (73) / festival (96) / flashback (7) / fragment (18) / glosa (214) / horizont (29) / hudba (24) / kamera-pero (4) / kauza (33) / kniha (126) / kritika (996) / mimo kino (165) / nekrolog (1) / novinka (792) / objev (2) / pojem (36) / portrét (19) / profil (112) / reflexe (25) / report (120) / rozhovor (170) / scénář (4) / soundtrack (53) / téma (960) / televize (114) / událost týdne (268) / videohra (70) / web (42) / zoom (165)