Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Psychodrama, spekulace a underground / Rozhovor s kameramanem Jimmy Gimferrerem

téma / rozhovor / Martin Kudláč / 2. 4. 2016

Francouzský rodák Jimmy Gimferrer se po studiu malby na umělecké škole Massana v Barceloně usadil ve Španělsku. Patří do okruhu Ander Graun – „umělecké továrny“ katalánského tvůrce Alberta Serry, na jehož projektech zastává hned několik pozic. Kromě kamery zodpovídá i za výtvarnou stránku, kostýmy nebo v jeho filmech i účinkuje. Jako kameraman se poprvé podílel na Zpěvu ptáků (El cant dels ocells, 2008). Zatím posledním projektem ze Serrovy produkce, na němž pracoval, je v Locarnu oceněný Příběh mé smrti (Història de la meva mort, 2013). Z jeho předchozí tvorby patří k nejvýraznějším experimentální dokument a vizuální esej Hospodin činí zázraky ve mně (El senyor ha fet en mi meravelles, 2011) či neortodoxní seriál Jména Krista (Els noms de Crist, 2010). Spolupracuje také s katalánským producentem a režisérem Luisem Miñarroem, kterému snímal Padající hvězdu (Stella cadente, 2014), homoerotické kostýmní drama nasvícené v duchu Caravaggiových maleb. Neméně uhrančivě je nasvícen a nasnímán snímek José Maria de Orbe Otec (Aita, 2010) balancující na pomezí fikce, dokumentu a filmového experimentu, oceněný na festivalu v San Sebastian za nejlepší kameru.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #104

Článek vyšel v časopise Cinepur #104, březen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Poklad / Dobrodružství uzamčené v knihách (Michal Böhm, kritika) • Naši furianti aneb Vizuální obrození českého filmu? (Matěj Nytra, téma) • Ceny české filmové kritiky 2015 / Ocenění bez příběhu (Antonín Tesař, glosa) • Netflix: globální, nikoliv český (Anna Krejčířová, web) • Optikou nihilisty / Obrazy těla a mysli ve filmech Gaspara Noého (Janis Prášil, profil) • Invaze do Hollywoodu / Vrcholy, propady a průkopnické tendence společnosti Cannon Films (Jiří Flígl, fenomén) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #122

#122

duben 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod k tématu: Autor ve 21. století

Úvod k tématu 120: Muž ve filmu

Úvod k tématu 119: FAMU

Úvod k tématu 118: Neonoir

V koloběhu krizí a proměn / Poznámky k vývoji argentinského filmu

Úvod k tématu č. 117 / Cine latino

Úvod k tématu 116: Jan Švankmajer

Úvod k tématu 112: České filmové obrození?


DALŠÍ Z RUBRIKY rozhovor

Animace je maraton / Rozhovor s Martinem Vandasem

Rozhovor s Maurem Hercem / K srdci mechanismu

Rozhovor s ředitelem La Quinzaine Edouardem Waintropem

Dál, jinam, drzeji / Rozhovor s uměleckým ředitelem festivalu v Rotterdamu

Divák platí, aby přijímal / Rozhovor s Bertrandem Bonellem

Morálka v rukou diváka / Rozhovor s Tomem Kalinem

Nechat postavy zmizet / Rozhovor s Alexem Rossem Perrym

Nádherné manipulace smyslů / Rozhovor s Toddem Haynesem


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor s Myroslavem Slabošpyckým / „Bůh filmu

Rozhovor s Albertem Serrou / Ničitel krásy a bojovník s klišé


RUBRIKY

anketa (24) / český film (80) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (96) / fenomén (72) / festival (80) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (116) / komiks (10) / kritika (785) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (708) / objev (3) / pojem (36) / portrét (10) / profil (104) / reflexe (24) / report (106) / rozhovor (158) / scénář (4) / soundtrack (43) / téma (885) / televize (99) / tisková zpráva (1) / událost týdne (231) / video (2) / videoart (16) / videohra (60) / web (42) / zoom (156)