Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Psychodrama, spekulace a underground / Rozhovor s kameramanem Jimmy Gimferrerem

téma / rozhovor / Martin Kudláč / 2. 4. 2016

Francouzský rodák Jimmy Gimferrer se po studiu malby na umělecké škole Massana v Barceloně usadil ve Španělsku. Patří do okruhu Ander Graun – „umělecké továrny“ katalánského tvůrce Alberta Serry, na jehož projektech zastává hned několik pozic. Kromě kamery zodpovídá i za výtvarnou stránku, kostýmy nebo v jeho filmech i účinkuje. Jako kameraman se poprvé podílel na Zpěvu ptáků (El cant dels ocells, 2008). Zatím posledním projektem ze Serrovy produkce, na němž pracoval, je v Locarnu oceněný Příběh mé smrti (Història de la meva mort, 2013). Z jeho předchozí tvorby patří k nejvýraznějším experimentální dokument a vizuální esej Hospodin činí zázraky ve mně (El senyor ha fet en mi meravelles, 2011) či neortodoxní seriál Jména Krista (Els noms de Crist, 2010). Spolupracuje také s katalánským producentem a režisérem Luisem Miñarroem, kterému snímal Padající hvězdu (Stella cadente, 2014), homoerotické kostýmní drama nasvícené v duchu Caravaggiových maleb. Neméně uhrančivě je nasvícen a nasnímán snímek José Maria de Orbe Otec (Aita, 2010) balancující na pomezí fikce, dokumentu a filmového experimentu, oceněný na festivalu v San Sebastian za nejlepší kameru.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #104

Článek vyšel v časopise Cinepur #104, březen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Kinolandie / Román o filmové zemi (David Čeněk, kniha) • Invaze do Hollywoodu / Vrcholy, propady a průkopnické tendence společnosti Cannon Films (Jiří Flígl, fenomén) • Fargo 2 / Tak to začíná, něčím docela malým (Lucie Česálková, televize) • Joy / Ekonomie dotyku (Šárka Gmiterková, kritika) • Naši furianti aneb Vizuální obrození českého filmu? (Matěj Nytra, téma) • Revenant: Zmrtvýchvstání / Zmrtvýchvstání syntezátorového průkopníka Rjúiči Sakamota (Jiří Špičák, soundtrack) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #113

#113

říjen 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod k tématu 112: České filmové obrození?

Úvod k tématu 110: Okraje kinematografie

Úvod: Film a hudba

Cool televize / Generace X a Y v kontextu proměn televizního vysílání

Vykročit mimo střední proud / Metody alternativní distribuce dokumentárních filmů

Dokumenty na maloměstě / Několik příkladů ze současné praxe jednosálových kin

Jak chutná pendrek s mexickou omáčkou / Co říká nativní reklama o Netflixu a HBO

Jak prodat film? Anketa s filmovými distributory a producenty


DALŠÍ Z RUBRIKY rozhovor

Divák platí, aby přijímal / Rozhovor s Bertrandem Bonellem

Morálka v rukou diváka / Rozhovor s Tomem Kalinem

Nechat postavy zmizet / Rozhovor s Alexem Rossem Perrym

Nádherné manipulace smyslů / Rozhovor s Toddem Haynesem

Rozhovor s dokumentaristou a filmovým kurátorem Ču Ž’-kchunem / Nechodit naráz dvěma cestami

Rozhovor o stavu režie na FAMU / Jako by nám ujel vlak

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem

Joe D’Amato / Nikdy jsem nepochopil, jaký typ hard-core filmů publikum chce


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor s Myroslavem Slabošpyckým / „Bůh filmu

Rozhovor s Albertem Serrou / Ničitel krásy a bojovník s klišé


RUBRIKY

anketa (22) / český film (68) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (119) / editorial (87) / fenomén (67) / festival (54) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (109) / komiks (10) / kritika (703) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (597) / objev (3) / pojem (36) / portrét (4) / profil (95) / reflexe (24) / report (94) / rozhovor (150) / scénář (4) / soundtrack (34) / téma (831) / televize (83) / tisková zpráva (1) / událost týdne (188) / video (2) / videoart (16) / videohra (51) / web (39) / zoom (148)