Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Česká stopa v Cannes: Ikarie XB 1 a animovaný film Happy End

Česká stopa v Cannes: Ikarie XB 1 a animovaný film Happy End

novinka / Redakce / 21. 4. 2016

Na květnovém festivalu v Cannes bude mít česká kinematografie dva zástupce. Do sekce Cannes Classics pořadatelé vybrali sci-fi Ikarie XB 1, kterou digitálně restauroval Národní filmový archiv. Snímek režiséra Jindřicha Poláka z roku 1963 se tak stane historicky prvním českým zástupcem v sekci, v níž se každoročně objevují díla slavných tvůrců světové kinematografie.

„Uchvátila nás síla této neobvyklé cesty do vesmíru – výpravy, na níž se vydala naše mysl i naše smysly. Úžasná hudba i zvukový design v kombinaci s rafinovaným využitím úhlů pohledu kamery jsou hlubokou reflexí lidské duše. Kromě toho i kvalita restaurátorské práce je vysoká a vyznačuje se respektem k historicky významným stopám filmového média,” konstatoval Gérald Duchaussoy, koordinátor sekce Cannes Classics.

V kategorii restaurovaných filmů se bude vedle Ikarie XB 1 promítat další sci-fi z bývalého východního bloku, slavný sovětský snímek Solaris Andreje Tarkovského. Francouzská filma Pathé zde také představí nově restaurovanou kopii filmu Valmont režiséra Miloše Formana.

Druhým českým zástupcem v Cannes bude krátký animovaný film Happy End, který se dostal do soutěžního výběru krátkometrážních snímků paralelní sekce Dva týdny režisérů. Snímek režiséra Jana Sasky již soutěžil například na Famufestu a získal nominaci na cenu Magnesia pro nejlepší studentský film roku 2015. Na předchozí autorovy počiny včetně černobílé animované grotesky Přepadení se můžete podívat zde.

Přečteno 1356x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #112

#112

srpen 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Krátký film Marie Dvořákové soutěží o studentského Oscara

Jia Zhangke připravuje svůj zatím nejambicióznější film

V Locarnu vyhrál čínský dokument o ženě s Alzheimerem

Zprávy z Netflixu: Bratři Coenové přichází, Disney odchází

Olivier Assayas připravuje komedii E-book s Juliette Binoche

Nejvýdělečnějším filmem roku je zatím americký horor Uteč

Amazon vyráží do boje s HBO se seriálem o Černé Americe

Do soutěže v Benátkách míří Aronofsky, Kore-eda i Kešiš


DALŠÍ Z RUBRIKY

Frankensteinovo monstrum / Vetřelec: Covenant

Krátký film Marie Dvořákové soutěží o studentského Oscara

Jia Zhangke připravuje svůj zatím nejambicióznější film

V Locarnu vyhrál čínský dokument o ženě s Alzheimerem

Zprávy z Netflixu: Bratři Coenové přichází, Disney odchází

Divák platí, aby přijímal / Rozhovor s Bertrandem Bonellem

Ghost in the Shell / Neodpustitelný upgrade

The Get Down / První selhání Netflixu


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Krátký film Marie Dvořákové soutěží o studentského Oscara

Jia Zhangke připravuje svůj zatím nejambicióznější film

V Locarnu vyhrál čínský dokument o ženě s Alzheimerem

Zprávy z Netflixu: Bratři Coenové přichází, Disney odchází

Noir Film Festival 2017


RUBRIKY

anketa (22) / český film (64) / český talent (32) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (118) / editorial (86) / fenomén (66) / festival (53) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (108) / komiks (9) / kritika (694) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (579) / objev (3) / pojem (36) / portrét (4) / profil (94) / reflexe (24) / report (92) / rozhovor (149) / scénář (4) / soundtrack (32) / téma (825) / televize (80) / tisková zpráva (1) / událost týdne (183) / video (2) / videoart (16) / videohra (50) / web (38) / zoom (147)