Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Cattet a Forzani se přesouvají od gialla ke spaghetti westernu

Cattet a Forzani se přesouvají od gialla ke spaghetti westernu

novinka / Redakce / 1. 9. 2016

Režiséři Hélène Cattet & Bruno Forzani spolu zatím natočili pouhé dva celovečerní filmy, ale už po tom prvním si získali pozornost řady náročných cinefilů. Amer byl nevídaně smyslnou dekonstrukcí italského hororového žánru giallo, vyprávěnou do značné míry prostřednictvím jeho typických zesílených atributů: sytých barevných filtrů, detailů ženských očí a hyperreálné, až fyzicky přítomné zvukové stopy. Následující snímek Podivná barva slz tvého těla jen potvrdil výsadní postavení této francouzské dvojice, která dokáže ladně kličkovat mezi autorským uměním a brakem. Fanoušci těchto tvůrců se nyní mohou těšit na jejich další film. Tentokrát půjde o hru se žánrem spaghetti westernu, sugestivně nazvanou Let The Corpses Tan (Ať mrtvoly chytají bronz).

Cattet a Forzani natočili snímek jako adaptaci kriminálního románu Laissez Bronzer les Cadavres, který jako svůj debut napsal francouzský spisovatel Jean-Patrick Manchette. Děj se točí kolem profesionálního zloděje jménem Rhino a jeho gangu. Ten se rozhodne uchýlit se se svým ukradeným zlatem do odřízlé vesničky, kde vládne neznámá umělkyně. Jenže příjezd nečekaných hostů a dvou policejních důstojníků celou akci zkomplikuje. Kdysi středomořský ráj na zemi, v němž se za divokých nocí odehrávaly nejrůznější orgie, se změní v hrůzné bojiště.

Ve filmu se v hlavních rolích objeví Elina Löwensohn, múza amerického režiséra Hala Hartleyho, a bývalý boxer a francouzský herec Stéphane Ferrara. Natáčení probíhalo na 16mm film v Itálii, na Korzice a v Belgii.

Můžeme se tedy těšit na artovou verzi slavných westernů Sergia Leoneho? Zřejmě ano. Jen doufáme, že některý z českých distributorů, případně festivalů bude mít odvahu získat snímek také do našich kin.

Přečteno 1255x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #124

#124

srpen 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Nejvyšší podporu Fondu dostal film o bratrech Mašínech

Do San Sebastianu míří James Franco i film s Ninou Hoss

Petr Václav v Itálii natáčí snímek o skladateli Myslivečkovi

Benátky zahájí francouzská novinka Hirokazu Koreedy

Christian Petzold natáčí snímek o novodobé Rusalce

KVIFF: Film Až přijde oheň ukazuje děsivou krásu živlů

Soutěž: Vyhrajte lístky na premiéru filmu Bílý, bílý den

KVIFF: Čínský Portrét mozaikou patří k vrcholům soutěže


DALŠÍ Z RUBRIKY

Editorial 124 / Kdybych kouřila, zapálila bych si Red Apple

Přesčas v továrně na sny / Tenkrát v Hollywoodu a filmová metafikce

Nenápadný půvab brakové fikce / Politika tarantinovské intertextuality

Režisér jako žádný jiný / Fenomén Tarantinovy hvězdnosti

V přílivu nové krve / Quentin Tarantino a vývoj násilí v americkém filmu

Cinefilie pro každého / Quentin Tarantino jako autor

Úvod k tématu: Tarantino

Výstavní „řez“ Laternou magikou / Aktualizace a dekonstrukce


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Nejvyšší podporu Fondu dostal film o bratrech Mašínech

Do San Sebastianu míří James Franco i film s Ninou Hoss

Locarno72

Petr Václav v Itálii natáčí snímek o skladateli Myslivečkovi

Benátky zahájí francouzská novinka Hirokazu Koreedy


RUBRIKY

anketa (24) / český film (82) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (98) / fenomén (73) / festival (86) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (117) / komiks (10) / kritika (803) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (727) / objev (3) / pojem (36) / portrét (11) / profil (105) / reflexe (24) / report (110) / rozhovor (160) / scénář (4) / soundtrack (45) / téma (898) / televize (102) / tisková zpráva (1) / událost týdne (237) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (62) / web (42) / zoom (157)