Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Toni Erdmann zcela ovládl Evropské filmové ceny

Toni Erdmann zcela ovládl Evropské filmové ceny

novinka / Redakce / 11. 12. 2016

Slavnostnímu předávání Evropských filmových cen v polské Vratislavi vévodil snímek Toni Erdmann. Dramedie o workoholické manažerce a jejím čtveráckém otci proměnila všech pět nominací včetně hlavní kategorie Nejlepší evropský film. Akademici ocenili autorku snímku Maren Ade dvěma cenami za režii a scénář. V hereckých kategoriích vyhráli také představitelé obou hlavních rolí, Sandra Hüller a Peter Simonischek.

Poté, co Toni Erdmann v minulých dnech zvítězil ve výročních anketách prestižních magazínů Cahiers du cinéma a Sight & Sound, jde o další úspěch německo-rakouského filmu. Toniho Erdmanna obestírala pověst velké senzace už od jeho premiéry na festivalu v Cannes. Tam se stal miláčkem kritiků a získal cenu FIPRESCI. Naopak ale vůbec neuspěl u hlavní poroty, která Zlatou palmu udělila filmu Já, Daniel Blake. Sociální drama Kena Loache bylo nominované i na Evropské filmové ceny, ale nakonec získalo jen cenu univerzitních studentů.

Nejlepším evropským dokumentem se stal film Fuocoammare (Požár na moři) italského režiséra Gianfranca Rosiho. Observační snímek, dotýkající se současné uprchlické krize, již v únoru vyhrál Zlatého medvěda na Berlinale.

V kategorii animovaných filmů na evropských Oscarech zvítězil švýcarsko-francouzský snímek Můj život Cuketky. Evropskou komedií roku byl vyhlášen švédský film Muž jménem Ove. Cenu FIPRESCI pro objev roku získal další skandinávský snímek, černobílý film Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho.

Sobotního ceremoniálu se účastnil také německý režisér Wim Wenders, který vzdal hold letos zesnulému polskému filmaři Andrzeji Wajdovi. Čestné ocenění za přínos světovému filmu převzal z rukou dánské režisérky Susanne Bier americký herec Pierce Brosnan.

Přečteno 2307x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #130

#130

srpen 2020



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Festival v Benátkách zahájí italské manželské drama Lacci

Linklater pro Netflix vytváří animovaný film o přistání na Měsíci

V HBO vznikne seriálový remake Scén z manželského života

Ruben Östlund pokračuje v natáčení satiry na superbohaté

Další film Almodóvara a Penélope Cruz bude o paralelních matkách

Homemade na Netflixu představí karanténní kraťasy známých filmařů

Film Místo pro lásku připomene tragicky zesnulé běloruské filmaře

Danny Boyle zfilmuje biblický příběh o Metuzalémovi


DALŠÍ Z RUBRIKY

Eastwood o Eastwoodovi

Kniha o Pavlovi a Daně

Ondřej Šálek / Pochopení za každou cenu

Editorial 130: Kinematografie Hongkongu

Mezi žánry, přístupy a autory / Neviditelná legenda Corey Yuen

Falešní hráči hongkongské komedie / Filmy bratrů Huiových

Hongkongská nová vlna / Jak televize reformovala kinematografii

Úvod k tématu: Kinematografie Hongkongu


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

46. Letní filmová škola

Festival v Benátkách zahájí italské manželské drama Lacci

Linklater pro Netflix vytváří animovaný film o přistání na Měsíci

V HBO vznikne seriálový remake Scén z manželského života

Hudební filmy na DAFilms


RUBRIKY

anketa (25) / český film (97) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (104) / fenomén (73) / festival (93) / flashback (4) / fragment (18) / glosa (214) / horizont (29) / hudba (24) / kamera-pero (1) / kauza (33) / kniha (123) / kritika (969) / mimo kino (162) / nekrolog (1) / novinka (774) / objev (2) / pojem (36) / portrét (16) / profil (110) / reflexe (25) / report (115) / rozhovor (167) / scénář (4) / soundtrack (51) / téma (939) / televize (110) / událost týdne (259) / videohra (68) / web (42) / zoom (163)