Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Toni Erdmann zcela ovládl Evropské filmové ceny

Toni Erdmann zcela ovládl Evropské filmové ceny

novinka / Redakce / 11. 12. 2016

Slavnostnímu předávání Evropských filmových cen v polské Vratislavi vévodil snímek Toni Erdmann. Dramedie o workoholické manažerce a jejím čtveráckém otci proměnila všech pět nominací včetně hlavní kategorie Nejlepší evropský film. Akademici ocenili autorku snímku Maren Ade dvěma cenami za režii a scénář. V hereckých kategoriích vyhráli také představitelé obou hlavních rolí, Sandra Hüller a Peter Simonischek.

Poté, co Toni Erdmann v minulých dnech zvítězil ve výročních anketách prestižních magazínů Cahiers du cinéma a Sight & Sound, jde o další úspěch německo-rakouského filmu. Toniho Erdmanna obestírala pověst velké senzace už od jeho premiéry na festivalu v Cannes. Tam se stal miláčkem kritiků a získal cenu FIPRESCI. Naopak ale vůbec neuspěl u hlavní poroty, která Zlatou palmu udělila filmu Já, Daniel Blake. Sociální drama Kena Loache bylo nominované i na Evropské filmové ceny, ale nakonec získalo jen cenu univerzitních studentů.

Nejlepším evropským dokumentem se stal film Fuocoammare (Požár na moři) italského režiséra Gianfranca Rosiho. Observační snímek, dotýkající se současné uprchlické krize, již v únoru vyhrál Zlatého medvěda na Berlinale.

V kategorii animovaných filmů na evropských Oscarech zvítězil švýcarsko-francouzský snímek Můj život Cuketky. Evropskou komedií roku byl vyhlášen švédský film Muž jménem Ove. Cenu FIPRESCI pro objev roku získal další skandinávský snímek, černobílý film Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho.

Sobotního ceremoniálu se účastnil také německý režisér Wim Wenders, který vzdal hold letos zesnulému polskému filmaři Andrzeji Wajdovi. Čestné ocenění za přínos světovému filmu převzal z rukou dánské režisérky Susanne Bier americký herec Pierce Brosnan.

Přečteno 2193x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #126

#126

prosinec 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Na Netflixu se rýsuje prequel k Čínské čtvrti. Je u toho Fincher

Peter Kerekes dokončuje svůj hraný debut Cenzorka

Damien Chazelle svůj příští film zasadí do Hollywoodu 20. let

Paul Schrader chystá film o moderním Vilému Tellovi z casina

Dvacátá Mezipatra proběhnou v proudu změn

Českou radost na Ji.hlavě vyhrál dokumentární portrét Sólo

Fincher našel svého Orsona Wellese pro životopisný film Mank

Dario Argento připravuje autorský hororový seriál Longinus


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu: Netflix

Editorial 126 / Netflix

Big (not) in Japan / Anime na Netflixu

Algoritmický výběr druhů / Netflix a dokumentární film

(Para)normální trauma / Dům na kopci a Mike Flanagan v hororové tvorbě Netflixu

Kolonizátor, nebo adoptivní rodič? / Supertelevize jako značková identita Netflixu

Všichni proti všem / Situace na současném streamingovém trhu

Králové a slouhové v zadrátovaných bažinách / Král Šumavy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

PAF Olomouc

Na Netflixu se rýsuje prequel k Čínské čtvrti. Je u toho Fincher

Festival francouzského filmu

Peter Kerekes dokončuje svůj hraný debut Cenzorka

Damien Chazelle svůj příští film zasadí do Hollywoodu 20. let


RUBRIKY

anketa (24) / český film (86) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (100) / fenomén (73) / festival (88) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (119) / komiks (10) / kritika (823) / minikritika (113) / nekrolog (1) / novinka (744) / objev (3) / pojem (36) / portrét (13) / profil (107) / reflexe (24) / report (112) / rozhovor (163) / scénář (4) / soundtrack (47) / téma (912) / televize (106) / tisková zpráva (1) / událost týdne (246) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (64) / web (42) / zoom (159)