Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Editorial 110 - Filmová paralýza
editorial / Jindřiška Bláhová / 6. 4. 2017
Pro mě bylo osobně nejtristnějším momentem Českých lvů vyhlášení kategorie nejlepší studentský film. Událo se jak z rychlovlaku, jakoby si na ni organizátoři vzpomněli jen z povinnosti. Přilepili ji k tom, co skutečně něco znamená. Jistě se dal nějaký čas vyšetřit na rozverných prostřizích, kde si nominovaní hráli se soškou, a říct o filmech i o jejich autorech decentně víc. Myslím, že upozorňování na talentované mladé české tvůrce není bez významu. Právě naopak. I v tomto čísle Cinepuru tak přinášíme profil „český talent“. Kamila Boháčková tentokrát psala o dokumentaristce Květě Přibylové (s. 32). Talenty české tvorby sledujeme dlouhodobě a jejich profily jsou pravidelně doplňovány na webu cinepur.cz.
Na sklonku loňského roku jsme otiskli na pokračování text Víta Janečka věnovaný FAMU. V minulém čísle vyšla reakce současného děkana školy Zdeňka Holého. A v tom aktuálním dialog pokračuje odpovědí Víta Janečka. Pokud vás dění na přední filmové škole, která má podstatné slovo v tom, jak vypadá český film, zajímá, nalistujte si s. 12–13. Užijte si nový Cinepur alespoň tak, jako začátek jara.
Přečteno 2288x
Článek vyšel v časopise Cinepur #110, duben 2017.
Toto číslo Cinepuru si můžete objednat v obchodě.
Ohodnoťte článek
Aktuální hodnocení článku
5 /2
Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.
DALŠÍ ČLÁNKY
DALŠÍ Z RUBRIKY editorial
Editorial 125: Rumunská nová vlna
Editorial 124 / Kdybych kouřila, zapálila bych si Red Apple
Editorial 123: Současný český seriál
DALŠÍ Z RUBRIKY
Na Slovensku vzniká autorský hororový film Matka noci
Big (not) in Japan / Anime na Netflixu
Algoritmický výběr druhů / Netflix a dokumentární film
(Para)normální trauma / Dům na kopci a Mike Flanagan v hororové tvorbě Netflixu
Kolonizátor, nebo adoptivní rodič? / Supertelevize jako značková identita Netflixu
Všichni proti všem / Situace na současném streamingovém trhu
POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA
Editorial 125: Rumunská nová vlna
Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu
Editorial 124 / Kdybych kouřila, zapálila bych si Red Apple
RUBRIKY
anketa (24) / český film (86) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (100) / fenomén (73) / festival (88) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (119) / komiks (10) / kritika (823) / minikritika (113) / nekrolog (1) / novinka (745) / objev (3) / pojem (36) / portrét (13) / profil (107) / reflexe (24) / report (112) / rozhovor (163) / scénář (4) / soundtrack (47) / téma (912) / televize (106) / tisková zpráva (1) / událost týdne (247) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (64) / web (42) / zoom (159)
Tento článek vyšel v časopise Cinepur #110, duben 2017
Z obsahu tištěného čísla:
Legenda o konci klasického princeznovského světa / Odvážná Vaiana (Anna Krejčířová, dvd)
Mnichovská krize věčně živá / Mnichovské trauma ve filmu (Jaroslav Pinkas, fenomén)
Google Earth a fotogeničnost špíny / Lion (Ivo Michalík, kritika)
Výkladní skříň animace? / ANIONT (Anna Krejčířová, web)
Poezie jako obraz / Poetry-filmy Jaromíra Typlta (Janis Prášil, téma)
Svastiky, sex a násilí / Italské nacisploatace (Jiří Blažek, téma)