Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Opustit vlastní šílenství / Fenomén Isabelle Huppert

portrét / Stanislava Přádná / 6. 4. 2017

Rolí se metodicky zmocňuje nejprve fyzicky, instinktivně, teprve pak nastupují rozum a intelekt. S emocemi a nespoutanými vášněmi svých postav zachází střídmě, intenzivní citové prožitky víceméně analyzuje v chladném odstupu. Tak by se dala stručně charakterizovat specifická herecká metoda Isabelle Huppert (1953) – nejaktuálněji v postavě dominantní ředitelky firmy na výrobu videoher ve snímku Ona (Elle) Paula Verhoevena, za niž byla nominována na Oscara. V průběhu kariéry procházela Huppert kontinuálně dějinami francouzské i evropské kinematografie, v níž obsáhla pět dekád. Její herectví se rozvíjelo a zrálo skrze vzácné tvůrčí příležitosti a spolupráci s významnými tvůrci, mezi nimiž nechybějí J.-L. Godard, Claude Chabrol, Marco Ferreri či Michael Haneke. Její nonkonformní osobnost se vyznačuje suverénním vystupováním s vyhraněnými feministickými postoji. I proto ji vedle režisérů vyhledávají rovněž režisérky včetně Niny Companeez, Diane Kurys, Claire Denis či Patricie Mazuy.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #110

Článek vyšel v časopise Cinepur #110, duben 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Pravda neexistuje / Jackie (Tomáš Gruntorád, kritika) • Svastiky, sex a násilí / Italské nacisploatace (Jiří Blažek, téma) • Člověk bestie / Rozpolcený (Janis Prášil, kritika) • Mica Levi - Ze surreálné garáže k Oscarům (Jiří Špičák, soundtrack) • Osamělá pouť perverzním rájem / Stát pevně (Tomáš Stejskal, kritika) • Život přečerpán / Já, Daniel Blake (Martin Mišúr, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #126

#126

prosinec 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY

Na Slovensku vzniká autorský hororový film Matka noci

Úvod k tématu: Netflix

Editorial 126 / Netflix

Big (not) in Japan / Anime na Netflixu

Algoritmický výběr druhů / Netflix a dokumentární film

(Para)normální trauma / Dům na kopci a Mike Flanagan v hororové tvorbě Netflixu

Kolonizátor, nebo adoptivní rodič? / Supertelevize jako značková identita Netflixu

Všichni proti všem / Situace na současném streamingovém trhu


RUBRIKY

anketa (24) / český film (86) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (100) / fenomén (73) / festival (88) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (119) / komiks (10) / kritika (823) / minikritika (113) / nekrolog (1) / novinka (745) / objev (3) / pojem (36) / portrét (13) / profil (107) / reflexe (24) / report (112) / rozhovor (163) / scénář (4) / soundtrack (47) / téma (912) / televize (106) / tisková zpráva (1) / událost týdne (247) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (64) / web (42) / zoom (159)