Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Béčka pro nové milénium / Produkce společnosti The Asylum

téma: Okraje kinematografie / Antonín Tesař / 6. 4. 2017

Americká nezávislá společnost The Asylum začínala v roce 1997 jako jedna z desítek malých firem, které plnily regály videopůjčoven a sloty televizních programů nízkorozpočtovými spotřebními filmy populárních žánrů. Její zakladatelé, producenti David Michael Latt a David Rimawi, ovšem brzy zjistili, že přesycený trh jim moc příležitostí nenabízí. Jejich tuctové horory Scarecrow (2002), Ďábelské oči (Evil Eyes, 2004) nebo Cesta upírů (Way of the Vampire, 2005) dokonale zapadly mezi produkcí desítek stejně profilovaných firem. Od roku 2005 ale Latt a Rimawi vytvářejí své firmě image, jež ji posunula z naprosto periferní pozice v rámci filmového průmyslu ke statusu značky, která používá vlastní bezostyšný oportunismus a fušerství jako úspěšnou marketingovou strategii.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #110

Článek vyšel v časopise Cinepur #110, duben 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Feťácký nihilismus pro starší a pokročilé / T2 Trainspotting (Michal Böhm, kritika) • Svastiky, sex a násilí / Italské nacisploatace (Jiří Blažek, téma) • Legenda o konci klasického princeznovského světa / Odvážná Vaiana (Anna Krejčířová, dvd) • Mnichovská krize věčně živá / Mnichovské trauma ve filmu (Jaroslav Pinkas, fenomén) • Spánek rozumu plodí příšery / Reakce na text děkana FAMU (Vít Janeček, glosa) • O čistotě duše & kvalitě masa / Berlinale 2017 (Aleš Stuchlý, report) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #124

#124

srpen 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod k tématu: Současný český seriál

Úvod k tématu: Underground

Úvod k tématu: Autor ve 21. století

Úvod k tématu 120: Muž ve filmu

Úvod k tématu 119: FAMU

Úvod k tématu 118: Neonoir

V koloběhu krizí a proměn / Poznámky k vývoji argentinského filmu

Úvod k tématu č. 117 / Cine latino


DALŠÍ Z RUBRIKY

Editorial 124 / Kdybych kouřila, zapálila bych si Red Apple

Přesčas v továrně na sny / Tenkrát v Hollywoodu a filmová metafikce

Nenápadný půvab brakové fikce / Politika tarantinovské intertextuality

Režisér jako žádný jiný / Fenomén Tarantinovy hvězdnosti

V přílivu nové krve / Quentin Tarantino a vývoj násilí v americkém filmu

Cinefilie pro každého / Quentin Tarantino jako autor

Úvod k tématu: Tarantino

Výstavní „řez“ Laternou magikou / Aktualizace a dekonstrukce


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Hands Across (Black) America / My

Zloději iluzí současného Japonska / Zloději

Takaši Miike / Autor bez domova

Dvojí vědomí černošského policajta / BlacKkKlansman

Logika přestřelky / Zimní bratři


RUBRIKY

anketa (24) / český film (82) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (98) / fenomén (73) / festival (86) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (117) / komiks (10) / kritika (803) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (727) / objev (3) / pojem (36) / portrét (11) / profil (105) / reflexe (24) / report (110) / rozhovor (160) / scénář (4) / soundtrack (45) / téma (898) / televize (102) / tisková zpráva (1) / událost týdne (238) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (62) / web (42) / zoom (157)