Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Festival v Cannes kvůli Netflixu změní soutěžní pravidla

Festival v Cannes kvůli Netflixu změní soutěžní pravidla

novinka / Redakce / 11. 5. 2017

Letos je to poprvé, co byly do hlavní soutěže festivalu v Cannes vybrány dva snímky internetové televize Netflix, sci-fi Okja a rodinné drama The Meyerowitz Stories. Ale možná je to i naposled.

Vedení festivalu se rozhodlo změnit od příštího roku pravidla pro přijetí filmu do hlavní soutěže. Jednou z podmínek nově bude uvedení snímku ve francouzských kinech. Splnění takové podmínky je ale pro Netflix za současné francouzské legislativy, která zakazuje uvést film na SVOD dříve než tři roky po kino premiéře, krajně nevýhodné. Pokud by pravidlo platilo již letos, filmy Okja a The Meyerowitz Stories by se k francouzským předplatitelům Netflixu dostaly až v roce 2020.

Rozhodnutí canneského festivalu upravit soutěžní regule přichází poté, co proti uvedení snímků Netflixu vystoupili francouzští provozovatelé kin. Proslýchá se, že odvoláním svých titulů ze soutěže dokonce pohrozili někteří z dalších letošních uchazečů o Zlatou palmu.

Netflix má v protekcionistické Francii dlouhodobě špatnou pověst. Nerespektování tradičních distribučních oken je některými filmovými profesionály chápáno jako narušení tamního systému financování filmové tvorby. Jiní zase tvrdí, že legislativu je nutné přizpůsobit, aby odpovídala aktuální situaci na digitálním trhu.

Šéf Netflixu Reed Hastings se proti těmto tlakům ohradil na svém facebookovém profilu následovně: "Establishment se proti nám spolčil. Sledujte film Okja na Netflixu od 28. června. Úžasný snímek, jehož účast v canneské soutěži chtějí sítě kin zablokovat."

Pokud se pro Netflix počínaje příštím rokem brány Cannes zavřou, otevřou se naopak na dalších mezinárodních přehlídkách, především v Benátkách nebo Torontu. Umělecký ředitel torontského festivalu dal například ve vyjádření pro časopis Screen najevo, že jeho přehlídka při výběru filmů na uvedení v kinech netrvá.

Přečteno 650x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #112

#112

srpen 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

V Locarnu vyhrál čínský dokument o ženě s Alzheimerem

Zprávy z Netflixu: Bratři Coenové přichází, Disney odchází

Olivier Assayas připravuje komedii E-book s Juliette Binoche

Nejvýdělečnějším filmem roku je zatím americký horor Uteč

Amazon vyráží do boje s HBO se seriálem o Černé Americe

Do soutěže v Benátkách míří Aronofsky, Kore-eda i Kešiš

K režii nové bondovky má nejblíž Francouz Yann Demange

Kusturica v Číně natočí film na motivy Dostojevského


DALŠÍ Z RUBRIKY

V Locarnu vyhrál čínský dokument o ženě s Alzheimerem

Zprávy z Netflixu: Bratři Coenové přichází, Disney odchází

Divák platí, aby přijímal / Rozhovor s Bertrandem Bonellem

Ghost in the Shell / Neodpustitelný upgrade

The Get Down / První selhání Netflixu

Twin Peaks / Vytěžování minulosti a narušování času

Poetizace krutosti / Sibiřský deník

Frankensteinovo monstrum / Vetřelec: Covenant


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

V Locarnu vyhrál čínský dokument o ženě s Alzheimerem

Zprávy z Netflixu: Bratři Coenové přichází, Disney odchází

Noir Film Festival 2017

Olivier Assayas připravuje komedii E-book s Juliette Binoche

Nejvýdělečnějším filmem roku je zatím americký horor Uteč


RUBRIKY

anketa (22) / český film (64) / český talent (32) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (118) / editorial (86) / fenomén (66) / festival (53) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (108) / komiks (9) / kritika (694) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (577) / objev (3) / pojem (36) / portrét (4) / profil (94) / reflexe (24) / report (92) / rozhovor (149) / scénář (4) / soundtrack (32) / téma (825) / televize (80) / tisková zpráva (1) / událost týdne (183) / video (2) / videoart (16) / videohra (50) / web (38) / zoom (147)