Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Všude kolem nás svět, a my uprostřed něho slepí / Happy End podle Michaela Hanekeho

zoom / Dominika Prejdová / 8. 8. 2017

Happy End, nový film Michaela Hanekeho, byl na letošním festivale v Cannes přijat spíše rozporuplně. Zatímco anglosaská kritika rakouského režiséra působícího ve Francii vesměs chválila za návrat v plné formě ke starému stylu a „hanekeovským“ tématům, francouzští novináři v čele s časopisem Cahiers du Cinéma snímek „popravili“ jako dílo padlého mistra, který už začíná tvořit snímky à la značka Cannes, tak jako jiní jimi „odsouzení“ režiséři – Ruben Östlund, Yorgos Lanthimos, Andrej Zvjagincev či Kornél Mundruczó. Ti podle nich točí namyšlené, nenávistné černé vize plné násilí na efekt, jež mají údajně reflektovat naši současnost, jsou ale přitom jen prázdné a vyrobené podle předvídatelného vzorce. Mimochodem, autorem-mistrem pro kruh kolem prestižního francouzského filmového časopisu zůstává David Lynch, jenž v seriálu Twin Peaks potvrdil, že každé pravdivé umění je svojí povahou experimentální.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #112

Článek vyšel v časopise Cinepur #112, srpen 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Tak trochu roadmovie / Skokan (Lucie Česálková, kritika) • Útočiště pro outsidery / Strážci Galaxie Vol. 2 (Anna Krejčířová, kritika) • Úvod k tématu 112: České filmové obrození? (Lukáš Skupa, téma) • Vlamovat se do jakýchkoli dveří / Poslední rodina (Martin Mišúr, kritika) • Konec vesmírného programu / Mass Effect: Andromeda (Jan Švelch, videohra) • Volání Divokého východu / „Nové naděje“ českého žánrového filmu (Antonín Tesař, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #142

#142

srpen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY zoom

Víc než westernová revize / First Cow

Vzácné, křehké a hořké životy / Sbohem, synu

Golem v Paříži / Synonyma

Více naděje už nemáme / Léto a subtilnost vědomého primitivismu

Srdce bijící zeleně / Tvar vody

Síla boxovat, síla prohrávat / Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho

Olivier Assayas vs. Cristian Mungiu / Francouzská hladkost vs. rumunská tíha

Vítěz Cannes 2016 / Já, Daniel Blake / Socialismus pro horních deset tisíc


DALŠÍ Z RUBRIKY

Making Elvis Cool Again / Elvis

Kouzlo filmových manifestů / Editorial #142

Absurdní komedie z amerického Jihu / Moudrá krev Johna Hustona

Spontánní vynalézání filmu / Šindži Sómai

Nebeský běh přes překážky o vlastní duši / Neon White

Říkanky posedlého batolete / The Baby

Archiv pohyblivého obrazu / Mimo kino

Od všeho trochu moc najednou / Všechno, všude, najednou


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Olivier Assayas vs. Cristian Mungiu / Francouzská hladkost vs. rumunská tíha

Vítěz Cannes 2016 / Já, Daniel Blake / Socialismus pro horních deset tisíc

Syn Saulův / Rozostření existence

Život Adély / Nekomplikovaná první láska

Imaginární lásky / Prchavost a intenzita v těsném objetí


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (38) / cinepur choice (33) / editorial (117) / fenomén (83) / festival (115) / flashback (15) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (14) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1102) / mimo kino (191) / novinka (818) / pojem (36) / portrét (50) / profil (100) / reflexe (27) / report (148) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (86) / téma (1018) / televize (131) / událost týdne (288) / videohra (82) / web (44) / zoom (172)