Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Sergej Loznica na Ukrajině natáčí nový snímek Donbas

Sergej Loznica na Ukrajině natáčí nový snímek Donbas

novinka / Redakce / 14. 1. 2018

Když se režisér Sergej Loznica ve své tvorbě naposledy přímo zachycoval aktuální politickou situaci na Ukrajině, bylo to v dokumentárním filmu Majdan z roku 2014. Tehdy pozorovatelským stylem podával zprávu o dění na kyjevském náměstí Nezávislosti, kde po několik zimních měsíců probíhaly masové protivládní demonstrace. Loznicův nový, tentokrát zřejmě hraný snímek Donbas nás pak zavede do centra událostí, které po takzvaném Euromajdanu následovaly. Tedy doprostřed války na východní Ukrajině, kde již téměř čtyři roky bojuje ukrajinská armáda s proruskými separatisty.

Z dostupného režisérova vyjádření zatím nelze vyvodit nic konkrétního o zápletce snímku. Zato je evidentní, že Loznica klade na první místo kritickou reflexi aktuální politické a společenské situace. Cituje například z povídky ruského spisovatele Varlama Šalamova, kde autor zpochybňuje známé tvrzení, že historické události probíhají jednou jako tragédie a podruhé jako fraška. "Ne. Existuje třetí odraz těchtýž událostí, téže zápletky: odraz ve vydutém zrcadle podzemního světa. Ta zápletka je nepředstavitelná, a přesto skutečná," pokračuje Šalamovův citát.

Jak Loznica uvádí, tyto věty podle něj přesně vystihují současné dění na území bývalého Sovětského svazu. A současně charakterizují i téma jeho příštího filmu, v němž se historické události budou rovněž odrážet v pokřiveném zrcadle.

Loznica, který jinak se svojí rodinou žije v Německu, natáčí v těchto dnech snímek Donbas přímo na Ukrajině. Stejně jako v případě svých předchozích hraných snímků Moje štěstí, V mlze a Krotká režisér na filmu spolupracuje s jedním z nejlepších evropských kameramanů, Olegem Mutuem.

Přečteno 1259x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #120

#120

prosinec 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Cuarónův film Roma vstoupí v prosinci do vybraných českých kin

V Amsterdamu vyhrál dokument o nástupu fašismu v Indii

Tereza Nvotová připravuje nový hraný film Světlonoc

Kelly Reichardt se ve svém dalším filmu vrátí na Divoký západ

Televize HBO dala zelenou minisérii s Markem Ruffalem

David Lynch překlopil Twin Peaks do virtuální reality

V San Sebastianu vyhrál španělský film o romských bratrech

K seriálovým Watchmenům natočí hudbu Trent Reznor a Atticus Ross


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 120: Muž ve filmu

Editorial 120: Muž ve filmu

Žít, pracovat, pózovat / Televizní světy Ryana Murphyho

Zběsilost v srdci i v obličeji / Nicolas Cage jako mem

Fascinující Fassbender / Filmové performance maskulinit

Rabijáti, svalovci i šprti / Reprezentace maskulinit v americkém filmu a televizi od 40. let do...

Jak definovat mužnost na plátně

Lidovost, masovost, oblíbenost… / Jak rozumět populární kultuře po třiceti letech


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Darujte Cinepur pod stromeček

Festival italského filmu

Cuarónův film Roma vstoupí v prosinci do vybraných českých kin

V Amsterdamu vyhrál dokument o nástupu fašismu v Indii

Festival francouzského filmu


RUBRIKY

anketa (23) / český film (78) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (94) / fenomén (70) / festival (74) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (114) / komiks (10) / kritika (767) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (692) / objev (3) / pojem (36) / portrét (9) / profil (102) / reflexe (24) / report (105) / rozhovor (157) / scénář (4) / soundtrack (41) / téma (873) / televize (95) / tisková zpráva (1) / událost týdne (223) / video (2) / videoart (16) / videohra (58) / web (42) / zoom (153)