Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Točit pro nejtěžší věkovou kategorii / Rozhovor s Aurelem Klimtem

rozhovor / Malvína Balvínová / 9. 2. 2018

Režisér, producent a animátor Aurel Klimt loni na podzim debutoval na poli celovečerního filmu snímkem Lajka. Příběh psí kosmonautky, která s ostatními zvířaty vyslanými do vesmíru nachází nový život na přívětivé planetě, označují autoři jako sci-fi a muzikál v jednom. Tvorbu absolventa Katedry animované tvorby na FAMU výrazně ovlivnil Břetislav Pojar. Právě pod jeho vedením se Klimt z kreslené animace a videoartu přeorientoval na animaci loutkovou. Jeho studentské filmy z druhé půle devadesátých let Maškin zabil Koškina, Eastern – Krvavý Hugo nebo Pád se ve své době staly výraznými, nejen festivalovými hity. Eastern – Krvavý Hugo byl nominován na studentského Oscara. Charakteristické pro jeho filmy je především propojení klasické loutkové stop-motion animace, kterou navazuje na trnkovsko-pojarovskou tradici, s moderním výtvarnem. Na většině snímků spolupracoval s výtvarníkem Martinem Velíškem, který do nich vnesl zpitvořené, zkarikované a často zdeformované postavy. Klimtovy povídky z Fimfára Jana Wericha se následně staly součástí celovečerního filmu z roku 2002. O čtyři roky později navázalo Fimfárum II. Po jeho dokončení se Klimt odmlčel. Během deseti let realizoval právě celovečerní Lajku.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #115

Článek vyšel v časopise Cinepur #115, únor 2018.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Animovaný dokument po česku / Diana Cam Van Nguyen (Kamila Boháčková, profil) • Editorial 115: Osmdesátky (Jindřiška Bláhová, editorial) • Nejlepší filmy roku 2017 (Redakce, anketa) • Za hranicí odhodlání / Over the Limit (Martin Svoboda, zoom) • V Americe se nekecá / Rasové a jiné menšiny v septalogii Policejní akademie (Ivo Michalík, téma) • Je český film neviditelný? (Přemysl Martinek, glosa) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #129

#129

červen 2020



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY rozhovor

Moje filmy jsou pro mě dokumenty / Masterclass s Davidem Cronenbergem

Zmatení médií je důležité téma / Rozhovor s Johanou Ožvold

Film je jako snění / Rozhovor s tibetským režisérem Pemou Tsedenem

Vyprávět a pak zničit / Rozhovor s Denisem Côtém

Chyběla mi minulost / Rozhovor s režisérem Cătălinem Mituleskem

Animace je maraton / Rozhovor s Martinem Vandasem

Rozhovor s Maurem Hercem / K srdci mechanismu

Rozhovor s ředitelem La Quinzaine Edouardem Waintropem


DALŠÍ Z RUBRIKY

Eastwood o Eastwoodovi

Tancem proti homofobii / Dokud se tančí

Ruben Östlund pokračuje v natáčení satiry na superbohaté

Další film Almodóvara a Penélope Cruz bude o paralelních matkách

O včelách a lidech / Země medu

Homemade na Netflixu představí karanténní kraťasy známých filmařů

Žánrové tropy v subtropech / Kanáři

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie


RUBRIKY

anketa (25) / český film (97) / český talent (34) / blu-ray (12) / cinepur choice (33) / dvd (121) / editorial (103) / fenomén (73) / festival (93) / flashback (3) / fragment (18) / glosa (214) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (122) / komiks (10) / kritika (962) / mimo kino (19) / nekrolog (1) / novinka (771) / objev (3) / pojem (36) / portrét (15) / profil (109) / reflexe (24) / report (115) / rozhovor (166) / scénář (4) / soundtrack (50) / téma (934) / televize (109) / tisková zpráva (1) / událost týdne (257) / videohra (67) / web (42) / zoom (162)