Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

novinka / Redakce / 17. 6. 2018 / komentáře (1)

Trnitou cestu Terryho Gilliama za zdárným dokončením vytouženého snímku o Donu Quijotovi sledoval napjatě snad každý, kdo má co dočinění s filmem. Po dlouhých letech více či méně neuvěřitelných krachů a útrap, jejichž kulminaci zaznamenal slavný dokument Ztracen v La Mancha, se letos Gilliamovi konečně podařilo film s názvem Muž, který zabil Dona Quijota dovést do finální fáze a ve světové premiéře jej uvést v mimosoutěžním programu festivalu Cannes.

Jenže už tomuto uvedení v Cannes předcházely táhlé spory s portugalským producentem Paulem Brancem. Ten byl sice po problémech s financováním od projektu odstaven, ale na film si přesto dělal nárok. Pařížský soud nejprve rozhodl, že Don Quijote se na canneské přehlídce promítat může. Tento týden ale odvolací soud vynesl opačný verdikt: Práva k filmu skutečně patří Brancovi a jeho produkční firmě Alfama, a všechny dosavadní projekce snímku se tudíž odehrály v rozporu se zákonem.

Jak Branco sdělil magazínu Screen, na základě rozsudku nyní bude požadovat kompenzace jak po samotném Gilliamovi, tak po produkční společnosti Kinology, nebo dokonce canneském festivalu. To zároveň znamená, že jakékoli další plánované projekce filmu jsou v ohrožení, a to včetně těch, s nimiž počítá blížící se MFF Karlovy Vary nebo český distributor Bioscop. S největší pravděpodobností tedy Muže, který zabil Dona Quijota ve Varech ani v našich kinech neuvidíme, pokud se ovšem celý notně zamotaný případ znovu nečekaně nestočí opačným směrem.

Přečteno 2953x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

113kw  (17.6.2018 16:09)

můj nejoblíbenější režisér prožívá noční můru všech režisérů… proč má tak talentovaný člověk tak težký osud?

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #126

#126

prosinec 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Na Slovensku vzniká autorský hororový film Matka noci

Na Netflixu se rýsuje prequel k Čínské čtvrti. Je u toho Fincher

Peter Kerekes dokončuje svůj hraný debut Cenzorka

Damien Chazelle svůj příští film zasadí do Hollywoodu 20. let

Paul Schrader chystá film o moderním Vilému Tellovi z casina

Dvacátá Mezipatra proběhnou v proudu změn

Českou radost na Ji.hlavě vyhrál dokumentární portrét Sólo

Fincher našel svého Orsona Wellese pro životopisný film Mank


DALŠÍ Z RUBRIKY

Na Slovensku vzniká autorský hororový film Matka noci

Úvod k tématu: Netflix

Editorial 126 / Netflix

Big (not) in Japan / Anime na Netflixu

Algoritmický výběr druhů / Netflix a dokumentární film

(Para)normální trauma / Dům na kopci a Mike Flanagan v hororové tvorbě Netflixu

Kolonizátor, nebo adoptivní rodič? / Supertelevize jako značková identita Netflixu

Všichni proti všem / Situace na současném streamingovém trhu


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Na Slovensku vzniká autorský hororový film Matka noci

Darujte Cinepur pod stromeček

PAF Olomouc

Na Netflixu se rýsuje prequel k Čínské čtvrti. Je u toho Fincher

Festival francouzského filmu


RUBRIKY

anketa (24) / český film (86) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (100) / fenomén (73) / festival (88) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (119) / komiks (10) / kritika (823) / minikritika (113) / nekrolog (1) / novinka (745) / objev (3) / pojem (36) / portrét (13) / profil (107) / reflexe (24) / report (112) / rozhovor (163) / scénář (4) / soundtrack (47) / téma (912) / televize (106) / tisková zpráva (1) / událost týdne (247) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (64) / web (42) / zoom (159)