Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

novinka / Redakce / 17. 6. 2018 / komentáře (1)

Trnitou cestu Terryho Gilliama za zdárným dokončením vytouženého snímku o Donu Quijotovi sledoval napjatě snad každý, kdo má co dočinění s filmem. Po dlouhých letech více či méně neuvěřitelných krachů a útrap, jejichž kulminaci zaznamenal slavný dokument Ztracen v La Mancha, se letos Gilliamovi konečně podařilo film s názvem Muž, který zabil Dona Quijota dovést do finální fáze a ve světové premiéře jej uvést v mimosoutěžním programu festivalu Cannes.

Jenže už tomuto uvedení v Cannes předcházely táhlé spory s portugalským producentem Paulem Brancem. Ten byl sice po problémech s financováním od projektu odstaven, ale na film si přesto dělal nárok. Pařížský soud nejprve rozhodl, že Don Quijote se na canneské přehlídce promítat může. Tento týden ale odvolací soud vynesl opačný verdikt: Práva k filmu skutečně patří Brancovi a jeho produkční firmě Alfama, a všechny dosavadní projekce snímku se tudíž odehrály v rozporu se zákonem.

Jak Branco sdělil magazínu Screen, na základě rozsudku nyní bude požadovat kompenzace jak po samotném Gilliamovi, tak po produkční společnosti Kinology, nebo dokonce canneském festivalu. To zároveň znamená, že jakékoli další plánované projekce filmu jsou v ohrožení, a to včetně těch, s nimiž počítá blížící se MFF Karlovy Vary nebo český distributor Bioscop. S největší pravděpodobností tedy Muže, který zabil Dona Quijota ve Varech ani v našich kinech neuvidíme, pokud se ovšem celý notně zamotaný případ znovu nečekaně nestočí opačným směrem.

Přečteno 2902x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

113kw  (17.6.2018 16:09)

můj nejoblíbenější režisér prožívá noční můru všech režisérů… proč má tak talentovaný člověk tak težký osud?

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #124

#124

srpen 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Nejvyšší podporu Fondu dostal film o bratrech Mašínech

Do San Sebastianu míří James Franco i film s Ninou Hoss

Petr Václav v Itálii natáčí snímek o skladateli Myslivečkovi

Benátky zahájí francouzská novinka Hirokazu Koreedy

Christian Petzold natáčí snímek o novodobé Rusalce

KVIFF: Film Až přijde oheň ukazuje děsivou krásu živlů

Soutěž: Vyhrajte lístky na premiéru filmu Bílý, bílý den

KVIFF: Čínský Portrét mozaikou patří k vrcholům soutěže


DALŠÍ Z RUBRIKY

Editorial 124 / Kdybych kouřila, zapálila bych si Red Apple

Přesčas v továrně na sny / Tenkrát v Hollywoodu a filmová metafikce

Nenápadný půvab brakové fikce / Politika tarantinovské intertextuality

Režisér jako žádný jiný / Fenomén Tarantinovy hvězdnosti

V přílivu nové krve / Quentin Tarantino a vývoj násilí v americkém filmu

Cinefilie pro každého / Quentin Tarantino jako autor

Úvod k tématu: Tarantino

Výstavní „řez“ Laternou magikou / Aktualizace a dekonstrukce


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

MFF Benátky

Nejvyšší podporu Fondu dostal film o bratrech Mašínech

Do San Sebastianu míří James Franco i film s Ninou Hoss

Locarno72

Petr Václav v Itálii natáčí snímek o skladateli Myslivečkovi


RUBRIKY

anketa (24) / český film (82) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (98) / fenomén (73) / festival (86) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (117) / komiks (10) / kritika (803) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (727) / objev (3) / pojem (36) / portrét (11) / profil (105) / reflexe (24) / report (110) / rozhovor (160) / scénář (4) / soundtrack (45) / téma (898) / televize (102) / tisková zpráva (1) / událost týdne (238) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (62) / web (42) / zoom (157)