Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Cannes pobouřila tříapůlhodinová studie dívčích zadnic

Cannes pobouřila tříapůlhodinová studie dívčích zadnic

novinka / Redakce / 24. 5. 2019

Letošní festival v Cannes čekal na svoji největší kontroverzi až téměř do samého konce. Včera večer spustil lavinu pobouřených reakcí bezmála tříapůlhodinový snímek Mektoub My Love: Intermezzo francouzského režiséra Abdelatífa Kešiše. Většina kritických ohlasů film popisuje jako nekončící přehlídku dívčích zadnic, které v dlouhých detailních záběrech twerkují do rytmu hlasité hudby.

Intermezzo je druhým dílem Kešišovy trilogie, v níž filmař tuniského původu volně adaptuje román La blessure, la vraie. Prosluněné romantické příhody mladého Amina líčil již první díl s názvem Canto Uno. Také v něm se Kešiš projevoval jako bezostyšný milovník dlouhých stopáží a oblých ženských křivek. V Intermezzu ovšem zachází ještě o něco dál.

Podle filmového kritika Davida Ehrlicha ze serveru IndieWire má Kešiš šanci sehnat distributora pouze tehdy, když vyjedná smlouvu se serverem Pornhub. Guy Lodge v magazínu Variety přirovnal film k "vyostřené formě auteurského trollingu" a označil jej za "prázdný a téměř zlomyslně monotónní". A.A. Dowd ze serveru AVClub na Twitteru prohlásil, že sledování Intermezza je jako být celou noc zavřený v nočním klubu s těmi nejnudnějšími dvacátníky a nemít přitom v sobě ani kapku alkoholu. Roztrpčení panuje i mezi přítomnými českými kritiky. Pavel Sladký ve svém tweetu označil snímek za "nadrženou kinematografii" a "3,5 hodinovou ztrátu soudnosti".

Mezi evropskými filmovými publicisty jsou však i tací, kteří Intermezzo hájí. Dvojice kritiků z francouzského deníku Libération například ve své recenzi nadšeně popisuje "dionýskou energii" snímku. Pozitivně film přijali také mladí italští kritici.

Kešiš svůj snímek sestříhaval na poslední chvíli - jeho původně ohlášená stopáž měla být dokonce čtyřhodinová. Film se v Cannes promítal bez závěrečných titulků, které zřejmě tvůrci zatím nestihli vyhotovit. Kešiš navíc stále čelí obviněním ze sexuálního násilí a není přitom jasné, z jakých prostředků a zda vůbec zvládne dokončit třetí část své ságy.

Přečteno 1164x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Aktuální hodnocení článku
1.7 /22

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #123

#123

červen 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Benátky zahájí francouzská novinka Hirokazu Koreedy

Christian Petzold natáčí snímek o novodobé Rusalce

KVIFF: Film Až přijde oheň ukazuje děsivou krásu živlů

Soutěž: Vyhrajte lístky na premiéru filmu Bílý, bílý den

KVIFF: Čínský Portrét mozaikou patří k vrcholům soutěže

KVIFF: Bulharský soutěžní film Otec není žádná Sláva

KVIFF: Škop volá Budiž světlo, ale zůstává v bezpečném šeru

10 filmových tipů z programu Karlových Varů


DALŠÍ Z RUBRIKY

Hands Across (Black) America / My

Benátky zahájí francouzská novinka Hirokazu Koreedy

Christian Petzold natáčí snímek o novodobé Rusalce

Sperma, krev a spása mezi hvězdami / High Life

Soutěž: Vyhrajte lístky na premiéru filmu Bílý, bílý den

Mezipatra zakládají vlastní distribuční label Queer Kino

Černobyl / Sarkofág z mramoru

Mládeži, rozchod / Genesis


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Benátky zahájí francouzská novinka Hirokazu Koreedy

Letní filmová škola

Christian Petzold natáčí snímek o novodobé Rusalce

Šary Vary

Soutěž: Vyhrajte lístky na premiéru filmu Bílý, bílý den


RUBRIKY

anketa (24) / český film (82) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (97) / fenomén (73) / festival (86) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (116) / komiks (10) / kritika (795) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (724) / objev (3) / pojem (36) / portrét (11) / profil (104) / reflexe (24) / report (108) / rozhovor (159) / scénář (4) / soundtrack (44) / téma (891) / televize (101) / tisková zpráva (1) / událost týdne (236) / video (2) / videoart (16) / videohra (61) / web (42) / zoom (156)