Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Uhvězdičkovat se k smrti / Filmový festival v Cannes

report / festival / Jakub Felcman / 10. 6. 2019

Den před zahájením Mezinárodního filmového festivalu v Cannes se v jednom z nejvzdálenějších canneských kinosálů koná informační setkání pro ty účastníky, kteří bydlí přímo v Cannes a v nejbližším okolí a kteří se filmu nevěnují profesně. Publikum nejčastěji tvoří členové místních filmových klubů či prostě obyvatelé zapálení pro film i kulturu obecně. Doplňuje je hrstka šťastlivců z ostatních částí Francie i ze zahraničí, kteří museli napsat motivační dopis, proč se chtějí stát návštěvníky festivalu. Všechny spojuje to, že jsou amatéři/laikové a v průběhu festivalu se toto publikum, označené akreditacemi „Cannes cinéphiles“, vyznačuje tím, že je nejposlednější z posledních. Do festivalového paláce nemá přístup téměř vůbec, jejich fronta se pouští až nakonec, reálnou šanci na to, že něco zhlédnou, mají teprve při druhé nebo třetí repríze daného filmu, a i to je vykoupené nutností čekat ve frontě třeba hodinu a půl. Festival v Cannes je totiž festival výlučně pro profesionály. A tak jsou canneští cinefilové vnímáni spíše jako skupina zvídavých turistů, kteří se mají za plného provozu raději držet průvodcova deštníku, aby náhodou něco nezvrhli.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #123

Článek vyšel v časopise Cinepur #123, červen 2019.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Mládeži, rozchod / Genesis (Tomáš Gruntorád, kritika) • Elektroakustické experimenty na dvoře královny Anny / Favoritka (Jiří Špičák, soundtrack) • Broky a bábovky / Teroristka (Martin Šrajer, kritika) • Minulost jako trauma – už zase / Návrat do minulosti ve Světě pod hlavou (Jaroslav Pinkas, téma) • Uhvězdičkovat se k smrti / Filmový festival v Cannes (Jakub Felcman, report) • Sperma, krev a spása mezi hvězdami / High Life (Janis Prášil, kritika) • a další.

Obsah čísla

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #130

#130

srpen 2020



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY report

Evropský divák v úzkých / IDFA

MFF Benátky: Extáze pro český film

Filmy bez kofeinu / Hlavní soutěž 54. MFF Karlovy Vary

Ve jménu anidoku / Anifilm

Adieu, monsieur Kosslick / 69. Berlinale

Naše časy se mění / 75. MFF Benátky

Barbaři uprostřed žánrové a geografické směsice / Hlavní soutěž MFF Karlovy Vary

Schodiště hvězdných událostí, objevů a obav / Cannes 2018


DALŠÍ Z RUBRIKY festival

Visions du Réel 2020 / Referát z digitálního Nyonu

Odvážná škatulata / 70. Berlinale

Berlinale: Ať žije Tsai a jeho taktilní filmová masáž!

Berlinale: DAU oživuje drásavou realitu stalinského Ruska

Berlinale: Shirley nasává 50. léta jako mlsná poletující moucha

Berlinale: Cristi Puiu se ve filmu Malmkrog dotýká věčnosti

Evropský divák v úzkých / IDFA

Sametová Ji.hlava


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Tam někde ve filmu je pravda / Slitování

Rozhovor s ředitelem La Quinzaine Edouardem Waintropem

Dál, jinam, drzeji / Rozhovor s uměleckým ředitelem festivalu v Rotterdamu

Portréty v umírajících očích / 70. Festival del film Locarno

Počátek obrození Uber festivalu / 70. MFF v Cannes 2017


RUBRIKY

anketa (25) / český film (98) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (104) / fenomén (73) / festival (93) / flashback (4) / fragment (18) / glosa (214) / horizont (29) / hudba (24) / kamera-pero (1) / kauza (33) / kniha (123) / kritika (969) / mimo kino (162) / nekrolog (1) / novinka (775) / objev (2) / pojem (36) / portrét (16) / profil (110) / reflexe (25) / report (115) / rozhovor (167) / scénář (4) / soundtrack (51) / téma (939) / televize (110) / událost týdne (259) / videohra (68) / web (42) / zoom (163)