Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Důmyslná pitomost Jima Jarmusche / Mrtví neumírají

kritika / Martin Svoboda / 17. 8. 2019

Jim Jarmusch je znám jako přední představitel americké nezávislé umělecké kinematografie, s filmem se však seznámil „odspodu“, když ho jeho matka, sama kritička, „odkládala“ na brakové projekce aktuálních béčkových filmů. Dospívající Jarmusch pak zfalšoval průkaz totožnosti a začal navštěvovat „filmy pro dospělé“, čímž není myšlena festivalová produkce. V evropském artu se zhlédl až během studií v Paříži. Na žánru jeho novinky Mrtví neumírají je tedy zvláštní snad jen to, že brakové estetice v plné míře doposud neodevzdal žádný jiný svůj film.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #124

Článek vyšel v časopise Cinepur #124, srpen 2019.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Viděno devíti / Tarantinova filmografie pod drobnohledem (Redakce, téma) • Editorial 124 / Kdybych kouřila, zapálila bych si Red Apple (Jindřiška Bláhová, editorial) • Androidi jsou také jenom lidi / Detroit: Become Human (Michal Böhm, videohra) • Nevyzpytatelné rituály / MFF Karlovy Vary (Antonín Tesař, report) • Sebereflexivní pionýr / Poslední večery na Zemi (Ondřej Pavlík, kritika) • Pohádka o Eltonovi / Rocketman (Jarmila Křenková, kritika) • a další.

Obsah čísla

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #144

#144

prosinec 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY kritika

Utama / Mezi domovem a sopkou

Království: Exodus / Von Trierův vánoční žertík z nemocnice

Zábavný – punkový, ale málo / Seriál Pistol a jeho hudba

Skandály ve službách Jejího Veličenstva / Koruna

Kvík / Až si zase příště dáte klobásku

Stane se to znova a znova / Dexter: Nová krev

BANGER. / Film, který by rád všechny pochcal

Trojúhelník smutku / Škodolibá plavba společenskými hierarchiemi


DALŠÍ Z RUBRIKY

144 Editorial

Candyman. Candyman. Candyman. Candyman… Candyman Candyman

Životopis ve čtyřech aktech / Portrét Nagisa Óšima

Blondýnka / Páni mají raději oběti

Rimini / 41⁄2

Úvod k tématu Devadesátky

R.N.M. / Člověk člověku medvědem

Znamení doby / Kolaps a apokalypsa v kinematografii devadesátých let


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Komrzý – Bojar: Je hezké, že si pořád ještě nerozumíme

Komplikovaný vztah Kennetha Branagha a ideálu autorství

Záhada výchovy / Každá minuta života

Proč se nepochlubit / FAMUFEST

Smysl života a to, co chceme / Smysl života


RUBRIKY

anketa (32) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (119) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (17) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (16) / kauza (1) / kniha (132) / kritika (1116) / mimo kino (192) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (52) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (88) / téma (1029) / televize (138) / událost týdne (291) / videohra (83) / web (46) / zoom (174)