Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Režisér jako žádný jiný / Fenomén Tarantinovy hvězdnosti

téma: Tarantino / Šárka Gmiterková / 17. 8. 2019

Jméno Quentina Tarantina vyvolává v širokém povědomí obraz drzého, hubatého a originálního režiséra, k němuž si většina diváků dokáže přiřadit ostře řezanou tvář s výraznou spodní čelistí, vystouplou bradou a úzkými rty se svěšenými koutky. Přitom i poučený filmový fanoušek by si možná mnohem hůře vzpomněl na všech devět Tarantinových snímků. To, že nad jednotlivými tituly dominuje příběh o „šílenci z videopůjčovny“, je pro Tarantina příznačné. Režisér v sobě propojuje starší koncepce filmového autorství s režimem celebrit ve fungování současného Hollywoodu. Nejde jen o vlivného umělce, ale i o skutečnou hvězdu, pro niž autorské filmy představují jen jednu část mediálního obrazu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #124

Článek vyšel v časopise Cinepur #124, srpen 2019.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Pohádka o Eltonovi / Rocketman (Jarmila Křenková, kritika) • Nenápadný půvab brakové fikce / Politika tarantinovské intertextuality (Ondřej Pavlík, téma) • Stres a úzkost z ptačí perspektivy / Tuca & Bertie (Martin Šrajer, televize) • Editorial 124 / Kdybych kouřila, zapálila bych si Red Apple (Jindřiška Bláhová, editorial) • Androidi jsou také jenom lidi / Detroit: Become Human (Michal Böhm, videohra) • Výstavní „řez“ Laternou magikou / Aktualizace a dekonstrukce (Sylva Poláková, výstava) • a další.

Obsah čísla

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #126

#126

prosinec 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod k tématu: Rumunská nová vlna

Úvod k tématu: Tarantino

Úvod k tématu: Současný český seriál

Úvod k tématu: Underground

Úvod k tématu: Autor ve 21. století

Úvod k tématu 120: Muž ve filmu

Úvod k tématu 119: FAMU

Úvod k tématu 118: Neonoir


DALŠÍ Z RUBRIKY

Na Slovensku vzniká autorský hororový film Matka noci

Úvod k tématu: Netflix

Editorial 126 / Netflix

Big (not) in Japan / Anime na Netflixu

Algoritmický výběr druhů / Netflix a dokumentární film

(Para)normální trauma / Dům na kopci a Mike Flanagan v hororové tvorbě Netflixu

Kolonizátor, nebo adoptivní rodič? / Supertelevize jako značková identita Netflixu

Všichni proti všem / Situace na současném streamingovém trhu


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Hádej, kdo se bude bát na večeři / Uteč

…a pátá loď je fantazie / Pátá loď

Joy / Ekonomie dotyku

Hunger Games: Síla vzdoru 2. část / Katniss, bohyně plodnosti

Muž na laně / Nostalgie po ztracené dominantě


RUBRIKY

anketa (24) / český film (86) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (100) / fenomén (73) / festival (88) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (119) / komiks (10) / kritika (823) / minikritika (113) / nekrolog (1) / novinka (745) / objev (3) / pojem (36) / portrét (13) / profil (107) / reflexe (24) / report (112) / rozhovor (163) / scénář (4) / soundtrack (47) / téma (912) / televize (106) / tisková zpráva (1) / událost týdne (247) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (64) / web (42) / zoom (159)