Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Hrůzostrašní debutanti / Horor jako vstupní žánr

téma: Debut / Martin Svoboda / 10. 6. 2020

Ke statusu „profesionálního filmaře“ vede mnoho cest. Mohou je dláždit velké umělecké ambice, snaha říct světu něco důležitého nebo obliba sledování filmů druhých. Ve všech uvedených případech se často zdá být iniciačním „rituálem“ horor, především pak v anglicky mluvících zemích. Právě tímto žánrem byla „pokřtěna“ řada prominentních tvůrců, kteří buď zůstali hororu věrní a dál ho ve své filmografii rozvíjeli, nebo ho považovali za startovní pozici, od níž se posouvali k dalším možnostem. V Česku pak horor zůstává stále na okraji jako žánr bez tradice, i když se v posledních letech objevili debutanti, kteří zvolili podobnou cestu jako jejich zahraniční kolegové.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #129

Článek vyšel v časopise Cinepur #129, červen 2020.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Divoši a spol. / Francouzské filmové postqueer utopie (Lukáš Skupa, téma) • Tenkrát v Americe / Sága o zrazeném přátelství a záhadách času (Jan Foll, flashback) • Paměť strojů / Efekt Vašulka (Tomáš Gruntorád, kritika) • Dvě barvy k šílenství stačí / World of Horror (Ondřej Trhoň, videohra) • Vpředu lesk, vzadu papundekl / Hollywood (Šárka Gmiterková, televize) • Nic než kus masa / Paul Verhoeven a jeho filmy (Veronika Havlová, kniha) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #130

#130

srpen 2020



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod k tématu: Debut

Úvod k tématu: Netflix

Úvod k tématu: Rumunská nová vlna

Úvod k tématu: Tarantino

Úvod k tématu: Současný český seriál

Úvod k tématu: Underground

Úvod k tématu: Autor ve 21. století

Úvod k tématu 120: Muž ve filmu


DALŠÍ Z RUBRIKY

Eastwood o Eastwoodovi

Kniha o Pavlovi a Daně

Ondřej Šálek / Pochopení za každou cenu

Editorial 130: Kinematografie Hongkongu

Mezi žánry, přístupy a autory / Neviditelná legenda Corey Yuen

Falešní hráči hongkongské komedie / Filmy bratrů Huiových

Hongkongská nová vlna / Jak televize reformovala kinematografii

Úvod k tématu: Kinematografie Hongkongu


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Modelář aneb Kurvahošiguntág? / Modelář

Kudy přišel Karel Vachek / Komunismus a síť aneb Konec zastupitelské demokracie

Svět, o který se můžeme pořezat / Tiché doteky

Jak nežít v mistrovském díle / Skleněný pokoj

Art pro hlavní vysílací čas / Na krátko


RUBRIKY

anketa (25) / český film (97) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (104) / fenomén (73) / festival (93) / flashback (4) / fragment (18) / glosa (214) / horizont (29) / hudba (24) / kamera-pero (1) / kauza (33) / kniha (123) / kritika (969) / mimo kino (162) / nekrolog (1) / novinka (774) / objev (2) / pojem (36) / portrét (16) / profil (110) / reflexe (25) / report (115) / rozhovor (167) / scénář (4) / soundtrack (51) / téma (939) / televize (110) / událost týdne (259) / videohra (68) / web (42) / zoom (163)