Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Ostrava Kamera Oko uspořádá festivalový dystopický víkend

Ostrava Kamera Oko uspořádá festivalový dystopický víkend

novinka / Redakce / 9. 9. 2020

V podminkách celosvětové pandemie se filmový festival Ostrava Kamera Oko letos uskuteční ve zvláštním režimu. Festivalový týden bude rozdělen na dva menší bloky, z nichž první se odehraje ve dnech 25. – 27. září v prostorách Galerie PLATO a kina Etáž v Dolních Vítkovicích. Dobu konání druhého bloku pořadatelé teprve oznámí. Situace se nepromítne pouze v pozměněné formě, ale také v samotném programu. Diváci se mohou těšit na unikátní audiovizuální noc, projekci letního kina ve Vítkovicích i pásmo soutěžních snímků, které bude akcentovat země výrazně zasažené epidemií.

Cílem rozděleného programu je nabídnout dvě odlišné vize budoucnosti, dystopickou a pozitivní. První festivalový víkend se ponese v duchu dystopie. Tomu se přizpůsobí již zahajovací audiovizuální noc plná elektronické hudby, temné vizuality a dalších smyslových požitků. Vstup na páteční program bude exkluzivně umožněn pouze padesáti návštěvníkům.

Sobotní a nedělní filmový program bude odrážet situaci pozastavených mezinárodních festivalů a utišené kinodistribuce. Kromě nových snímků uvede Ostrava Kamera Oko také starší díla tvůrců, kteří se již v minulosti na festivalu představili. Mezi nimi jsou Radu Jude, Santiago Racaj či Kleber Mendonça Filho. Výběr zároveň reflektuje tvorbu zemí výrazně postižených koronavirem, jako jsou Brazílie nebo Španělsko.

Výrazným aktuálním titulem festivalového programu pak bude bezmála šestihodinový film DAU. Degenerace, který vypráví příběh sovětského vědeckého institutu, jehož autentickou repliku na Ukrajině vystavěl režisér Ilja Chržanovskij a jeho tým. Herci i neherci byli snímání dnem a nocí, natočeny byly stovky hodin materiálu, často velmi sexuálně a násilně explicitního, na projektu participovaly desetitisíce lidí.

Datum druhého festivalového víkendu organizátoři teprve oznámí. Ze složení programu zatím již víme, že vystoupí český hudební producent a DJ Aid Kid a vizuální umělec Pavla Karafiáta, který ve své tvorbě kombinuje matematické postupy generativního designu, simulace přírody a field recording.

Přečteno 920x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #142

#142

srpen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Klasiku z pětatřicítky i české novinky uvede FIFELI

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Festival v Litoměřících ukáže rituály

Nový Aronofsky i Panahi: Benátky oznámily soutěž

Ženy v animaci bude objevovat letošní Fest Anča

Méně známého Wajdu uvede Kino na hranici

Porotě v Cannes bude předsedat herec Vincent Lindon

Zbláznil se celý svět, nebo jenom my?, ptá se festival Kino na hranici


DALŠÍ Z RUBRIKY

Making Elvis Cool Again / Elvis

Kouzlo filmových manifestů / Editorial #142

Absurdní komedie z amerického Jihu / Moudrá krev Johna Hustona

Spontánní vynalézání filmu / Šindži Sómai

Nebeský běh přes překážky o vlastní duši / Neon White

Říkanky posedlého batolete / The Baby

Archiv pohyblivého obrazu / Mimo kino

Od všeho trochu moc najednou / Všechno, všude, najednou


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

2x Godard méně známý

Klasiku z pětatřicítky i české novinky uvede FIFELI

10. Noir Film Festival

Snímek Terezy Nvotové Světlonoc zvítězil v Locarnu

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (38) / cinepur choice (33) / editorial (117) / fenomén (83) / festival (115) / flashback (15) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (14) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1102) / mimo kino (191) / novinka (818) / pojem (36) / portrét (50) / profil (100) / reflexe (27) / report (148) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (86) / téma (1018) / televize (131) / událost týdne (288) / videohra (82) / web (44) / zoom (172)