Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Jako dítě pod stolem / Rozhovor s Michaelou Pavlátovou

rozhovor / český film / Martin Svoboda / 15. 12. 2020

Více než čtyři roky strávila režisérka Michaela Pavlátová, nominovaná v minulosti na Oscara za nejlepší krátký animovaný film Řeči, řeči, řeči…, prací na svém celovečerním debutu Moje slunce Maad. Adaptace románu Frišta o životě evropské ženy v kábulské rodině vznikla jako náročná mezinárodní koprodukce. Aktuálně prochází posledními fázemi výroby a nad předfinální verzí vznikl i rozhovor o dlouhé cestě, která se blíží k cíli. Je z něj patrná autorčina úleva po náročném procesu, kdy si film prošel mnoha proměnami. Perfekcionistická animátorka, zvyklá pojmout vlastnoručně všechny fáze produkce, byla nucena najít kompromisnější animovaný styl i vypravěčský postup, který bylo možné delegovat rozsáhlému týmu. Režisérčiny odpovědi snímají z animace její domnělé roztomilé kouzlo a představují ji jako logisticky, mechanicky a produkčně náročnou.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #132

Článek vyšel v časopise Cinepur #132, prosinec 2020.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Kapky deště na rozpálených kamenech / Ozon ve Fassbinderových stopách (Lukáš Skupa, flashback) • Spolu tady a teď / 24. MFDF Jihlava (Janis Prášil, report) • Úvod k tématu: Fantasy (Lukáš Skupa, téma) • Spíš mrtvá než živá / Rebecca (Ondřej Pavlík, kritika) • Jako dítě pod stolem / Rozhovor s Michaelou Pavlátovou (Martin Svoboda, rozhovor) • „Tak co kurva režíruješ?“ aneb Cesta k autorskému uchopení reality (Jindřich Andrš, kamera-pero) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #144

#144

prosinec 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY rozhovor

Komrzý – Bojar: Je hezké, že si pořád ještě nerozumíme

Rozhovor s Panáhem Panáhím / Uvědomit si, jak jsem malý

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Lotyši by Zemana vyhnali / Rozhovor s Viestursem Kairišsem

Pohyb na tenkém ledě / Rozhovor s Karolínou Davidovou, Kamilou Dohnalovou a Martinem Vandasem

Bruno Dumont / Překračovat realitu

Vzdálená síla kinematografie / Komentovaný rozhovor s Leosem Caraxem

Nástrahy Disneyho zvířátek / Rozhovor s Rebeccou Stanton


DALŠÍ Z RUBRIKY český film

KaprKód / Dialog s mrtvým

Na FAMU nás učili, že žánr je „fuj“ / Rozhovor s režisérkou Terezou Nvotovou

A pak přišla láska… / Tarot a terapie

Grand Prix / Grand Pricks

Návraty kamarádů do deště / Pokračování normalizačních trháků po roce 1989

Nejenom Eso / Fenomén česko-slovenských televizních hitparád

Začátky a konce / Anketa o filmových a televizních „devadesátkách“

Komrzý – Bojar: Je hezké, že si pořád ještě nerozumíme


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Komrzý – Bojar: Je hezké, že si pořád ještě nerozumíme

Komplikovaný vztah Kennetha Branagha a ideálu autorství

Záhada výchovy / Každá minuta života

Proč se nepochlubit / FAMUFEST

Smysl života a to, co chceme / Smysl života


RUBRIKY

anketa (32) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (119) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (17) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (16) / kauza (1) / kniha (132) / kritika (1116) / mimo kino (192) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (52) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (88) / téma (1029) / televize (138) / událost týdne (291) / videohra (83) / web (46) / zoom (174)