Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Nejlepší filmy roku 2020
anketa / Redakce / 15. 2. 2021 / komentáře (1)
Během prosince 2020 jsme jako už tradičně oslovili členy redakčního okruhu Cinepuru a další osobnosti českého filmového prostředí, aby nám pomohli sestavit žebříček nejlepších filmů loňského roku. Hlasující měli uvést pětici nejvýše hodnocených filmů a doplnit ji až patnácti dalšími tituly. Ne všichni hlasující uvedli přesné pořadí, někteří se rozhodli hlasovat abecedně. Výsledky ankety tedy zohledňují zejména pořadí daného filmu v první pětce, zbylým titulům dávají nižší váhu. Pětice nejlépe ohodnocených filmů vypadá takto:
1. První kráva (First Cow, r. Kelly Reichardt, USA 2020)
2. Chlast (Druk, r. Thomas Vinterberg, Dánsko 2020)
3. Malmkrog (r. Cristi Puiu, Rumunsko 2020)
4. Sekerka: Lovers Rock (Small Axe: Lovers Rock, r. Steve McQueen, VB 2020)
5. Asistentka (The Assistant, r. Kitty Green, USA 2019)
Oslovení vybírali také nejlepší seriály roku. Vzhledem k tomu, že žebříčky řady přispěvatelů mohou posloužit jako doporučení pozoruhodných, ale často opomíjených filmů, uvádíme zde rovněž kompletní žebříčky všech 25 hlasujících včetně jejich komentářů. Hlasující se rovněž mohli zapojit do doplňkové ankety a zmínit události či zážitky, jež pro ně charakterizují uplynulý filmový rok.
Kompletní výsledky ankety s žebříčky jednotlivých respondentů čtěte v tištěném čísle.Přečteno 2228x
Článek vyšel v časopise Cinepur #133, únor 2021.
Toto číslo Cinepuru si můžete objednat v obchodě.
Ohodnoťte článek
Aktuální hodnocení článku
2 /5
Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.
DALŠÍ ČLÁNKY
DALŠÍ Z RUBRIKY anketa
Nejlepší filmy roku 2021 podle čtenářů Cinepuru
Třeba nakonec narostou křídla / Rok 2020 v kinematografii
DALŠÍ Z RUBRIKY
Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival
Top Gun: Maverick / Mentor, který nedokáže přestat být hrdinou
KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru
Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit
Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022
POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA
10. Noir Film Festival už 17.8.
Snímek Terezy Nvotové Světlonoc zvítězil v Locarnu
Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival
RUBRIKY
anketa (31) / český film (117) / český talent (37) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (114) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1095) / mimo kino (190) / novinka (817) / pojem (36) / portrét (49) / profil (99) / reflexe (27) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (130) / událost týdne (286) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)
Tento článek vyšel v časopise Cinepur #133, únor 2021
Z obsahu tištěného čísla:
Úvod k tématu: David Fincher (Lukáš Skupa, téma)
Na konci je vždycky černá / Wojciech Smarzowski (Vojtěch Kočárník, Klára Kierzkowská, rozhovor)
Transplantace situací (Jan Gogola ml., kamera-pero)
Třeba nakonec narostou křídla / Rok 2020 v kinematografii (Redakce, anketa)
Všechny vidlákovy světa i ten můj / Americká elegie (Jarmila Křenková, kritika)
V rytmu luxusu a úzkosti / Videoklipy Davida Finchera (Antonín Tesař, téma)