Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Wes Anderson a kapustňáci / Francouzská depeše

kritika / Antonín Tesař / 6. 12. 2021

V jedné epizodě seriálu South Park tvůrci hodně nevybíravě účtují s konkurenčním kresleným pořadem Family Guy. Hrdinové zjistí, že scénáře Family Guye ve skutečnosti generuje skupina kapustňáků, kteří v akváriu loví kuličky s náhodnými slovy, ze kterých se pak skládají jednotlivé vtipy v pořadu. Trey Parker a Matt Stone v seriálu naráželi na to, že Family Guy je založený na jednoduchém, mechanicky opakovaném vzorci, kde ale do jednotlivých proměnných můžeme dosadit prakticky cokoli. Ve svém novém filmu Francouzská depeše Liberty, Kansas Evening Sun dospěl do kapustňácké fáze také režisér Wes Anderson.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #138

Článek vyšel v časopise Cinepur #138, prosinec 2021.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Historie bez obrazu / Očitý svědek (Petra Chaloupková, mimo kino) • „Hrdina papírový a plochý až hanba“ / Goldfinger v románu a ve filmu (Petr A. Bílek, téma) • Sable z písečného údolí (Ondřej Trhoň, Barbora Tauerová, videohra) • Kolébky a hroby / Paralelní matky (Alžběta Novotná, kritika) • Švy nezhojených ran / Quo vadis, Aida? (Kamila Dolotina, kritika) • Tsai Ming-liang / Délku záběru by měli diváci cítit (Pavel Sladký, rozhovor) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY kritika

V dark roomu s Jane Austen / Fire Island

Sex, celebrity a video / Pam & Tommy

KVIFF: Hádej, kdo zas přijde na večeři

Top Gun: Maverick / Mentor, který nedokáže přestat být hrdinou

KVIFF: Dějiny za dveřmi

KVIFF: Objímání stromů pro začátečníky

KVIFF: A co dále, Íáčku

The Tragedy of Macbeth - Král šedivý a znavený


DALŠÍ Z RUBRIKY

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Top Gun: Maverick / Mentor, který nedokáže přestat být hrdinou

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Strýček Júsuke na zadním sedadle / Drive My Car

Pro a proti - Francouzská depeše / Wes Anderson a kapustňáci

Hlediště jsou ti druzí / Annette

Korejští filmaři dobývají vesmír / Čističi vesmíru

Losing Control / Control


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (37) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (114) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1095) / mimo kino (190) / novinka (817) / pojem (36) / portrét (49) / profil (99) / reflexe (27) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (130) / událost týdne (286) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)