 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
Spectre / Přízraky... |
#103 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
V krátkém intermezzu na ztrouchnivělé vlakové stanici uprostřed marocké pouště čekají James Bond a Madeleine Swann na to, co se bude dít dál. Když na horizontu konečně vyvstane obrys... |
|
 |
Marťan / Průtokový... |
#102 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
Nepsané pravidlo filmové publicistiky, které však zásadně utváří její ideologii, velí: režisér je autorskou osobností číslo jedna. Zvlášť u tak renomovaného tvůrce, jakým je Ridley Scott, se... |
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|
 |
Angela Schanelec / Nadějná... |
#96 |
téma |
Ondřej Pavlík |
O autorském stylu Angely Schanelec, jedné z hlavních představitelek tzv. Berlínské školy, již bylo napsáno mnoho. Články zabývající se její tvorbou obvykle zdůrazňují způsob kompozice záběrů... |
|
 |
Nejhledanější muž /... |
#96 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
O Nejhledanějším muži se mimo jiné píše, že zdařile převádí styl románu Johna le Carrého do filmové podoby. Do značné míry to skutečně platí: ponurý thriller režiséra Antona Corbijna... |
|
 |
|
 |
Gone Home / Po stopách... |
#91 |
videohra |
Ondřej Pavlík |
Web nezávislého vývojářského studia The Fullbright Company charakterizuje svoji prvotinu Gone Home jako „A Story Exploration Video Game“. Tento netradiční popis sice pregnantně shrnuje, co lze od... |
|
 |
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
Zmizení / Hrůza... |
#90 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
Thriller, ve kterém vystupuje detektiv jménem Loki s vytetovaným krucifixem a zednářským prstenem na ruce, na první pohled vypadá jako samoúčelně vyumělkovaná, rádoby mytizující podívaná.... |
|
|
|
 |
Jen Bůh odpouští /... |
#88 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
Nicolas Winding Refn bývá opakovaně kárán za nekritickou glorifikaci násilné maskulinity. Je však třeba jedním dechem dodat, že dánský provokatér se nikdy pouze neopájí drtivou tělesnou dominancí... |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
Argo / Osvobozující... |
#85 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
Když hollywoodský producent Lester Siegel (Alan Arkin) v Argu podrážděně utrousí, že „John Wayne je teprve půl roku pod drnem a takhle to s Amerikou dopadlo“, výmluvně tím dokládá, jak samotný... |
|
 |
Divoši / Stone konečně... |
#84 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
Recenzentské komentáře připodobňující Divochy k pozdním filmům Tonyho Scotta zpětně získávají nádech prosebných modliteb za alespoň symbolické zmrtvýchvstání tragicky zesnulého režiséra.... |
|
 |
|