|
|
|
|
 |
Maďarský modernistický... |
#66 |
fenomén |
Jan Křipač |
Maďarský historik a teoretik András Bálint Kovács charakterizuje filmový modernismus jako historický, časově uzavřený proud, který se vydělil z celkových dějin filmu ve dvou etapách – ve 20.... |
|
|
|
|
|
 |
Stopy trvalosti /... |
#54 |
glosa |
Jan Křipač |
Ironická shoda smrti Michelangela Antonioniho a Ingmara Bergmana ve stejný den, 30. července, v sobě nese půvab určité neodbytné symboliky: s jejich odchodem se uzavírá nejen jejich dílo, ale –... |
|
|
|
|
MFF Karlovy Vary 2005 |
#41 |
glosa |
Jan Křipač |
Význam mezinárodního filmového festivalu lze poměřovat především podle jednoho stěžejního měřítka: kvality hlavní soutěže. Letošní výběr soutěžních filmů v Karlových Varech opět ukázal,... |
|
 |
Metropolis - Nový Babylon |
#38 |
kritika |
Jan Křipač |
Pověst rozporuplného díla, která Metropolis provází od jeho vzniku, pokračuje i nyní jeho uvedením do české distribuce. Neboť film, který je zde v současnosti všeobecně považován za hlavní... |
|
|
|
|
Film a thriller |
#36 |
téma |
Jan Křipač |
Thriller patří k těm nemnoha žánrům, které stabilně po téměř celou dobu
existence kinematografie prokazují značnou životaschopnost opřenou o velkou
diváckou popularitu. To ostatně dokládá... |
|
|
|
|
Ve Vandině pokoji |
#34 |
cinepur choice |
Jan Křipač |
Pedra Costu spojují s ostatními velkými režiséry Portugalska - Oliveirou,
Monteirem či Botelhem - dvě věci: značná erudovanost ve filmových dějinách a z
ní vyplývající promyšlená autorská... |
|
|
|
|
|