 |
Šmíra a hra doopravdy /... |
#139 |
kritika |
Jan Kolář |
Fakta, z nichž vychází nejnovější film Paula Verhoevena Benedetta, nejsou nijak komplikovaná, byť mohou působit z dnešní perspektivy poněkud bizarně. V nově zřízeném konventu Zvěstování Panny... |
|
|
|
 |
|
 |
Křivdy ke kávě / Pravda |
#131 |
kritika |
Jan Kolář |
Při sledování prvního „evropského“ filmu Hirokazu Koreedy nazvaného Pravda, snímku plného hledajících herců a stárnoucích filmových hvězd, do jejichž soustředěné práce na průmyslově... |
|
 |
Černá klišé, bílé... |
#130 |
kritika |
Jan Kolář |
Podle politického filozofa Frantze Fanona dovede členy znevýhodněných minorit život v područí dominující většiny ke zvláštní formě jasnozřivosti: v jistém okamžiku pochopí, že se jazyk... |
|
|
|
 |
Řeči, řeči, řeči /... |
#121 |
kritika |
Jan Kolář |
V posledních šesti dekádách byla v souvislosti s Godardovými filmy slova jako „experiment“, „alternativa“ či „provokace“ zmiňována tak často, až se z jejich spojení s režisérovým jménem... |
|
 |
American Honey / Leporelo... |
#109 |
kritika |
Jan Kolář |
Všechny filmy Andrey Arnold charakterizují dva prvky – hrdinky svázané pouty, z nichž se snaží vyprostit, a kamera sledující z bezprostřední blízkosti jejich pokusy uniknout. Z ruky snímané,... |
|
 |
|
 |
|
 |
Dheepan / Obrazy k... |
#102 |
kritika |
Jan Kolář |
Je trochu paradoxní, že letošní Zlatou palmu – stereotypně považovanou za nejprestižnější ocenění, jehož lze v rámci autorské kinematografie dosáhnout – získal právě Dheepan. V Audiardově... |
|
|
|
|
|
 |
Následky lásky / Dumy... |
#92 |
kritika |
Jan Kolář |
Úvodní záběr Sorrentinova celovečerního debutu z roku 2004 tvoří jedna z nejjednodušších a také nejcyničtějších anekdot ironizujících filmové diváctví. Přes dvě minuty trvající hypnotický... |
|
 |
Camille Claudel 1915 /... |
#91 |
kritika |
Jan Kolář |
V roce, kdy se Dumontův film odehrává, už pro devětačtyřicetiletou sestru Paula Claudela jakékoli viditelné drama skončilo: někdejší Rodinova studentka a
milenka se už vymanila z osobního... |
|
 |
Práce a únava za časů... |
#online |
novinka |
Jan Kolář |
Od pondělí 6. ledna do neděle 12. ledna 2014 nabízí portál DAFilms.com zdarma cyklus dokumentů spjatých tématem zimy. Pod souhrnným názvem 50 odstínů bílé se zde setkávají různorodé osobnosti... |
|
 |
Visegrád po revoluci / Úvod... |
#85 |
téma |
Jan Kolář |
Film není jen umění, stejně jako nelze filmová díla považovat jen za výsledek masové průmyslové výroby. Na kinematografii se lze dívat i jako na symptom doby, v níž filmy vznikají, jizvy minulosti,... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Klip / Výchova dívek v... |
#83 |
kritika |
Jan Kolář |
Ve vztahu k času působí film povětšinou jako mladší, sentimentální sourozenec fotografie. Spoušť fotoaparátu fixuje minulé okamžiky a vystavuje je – jako všechny znehybnělé a umrtvené věci –... |
|
|
|
|
|
|
|
 |
Rozchod Nadera a Simin /... |
#80 |
kritika |
Jan Kolář |
Téměř přesně rok poté, co film Asghara Farhádího Rozchod Nadera a Simin vstoupil na svou veleúspěšnou mezinárodní dráhu, během níž mimo jiné získal hlavní cenu na festivalu v Berlíně, Zlatý... |
|
 |
Stud / Variace pro devět... |
#80 |
kritika |
Jan Kolář |
Zatímco pro film bývá charakteristické plynutí, povahu videoartu vymezuje opakování – repetitivní obrazy a pohyby navracející se ve znovu a znovu převíjených smyčkách, bez zjevného konce a... |
|
|
|
|
|
|
|
 |
Nic proti ničemu / Žít... |
#78 |
kritika |
Jan Kolář |
Skoro se zdá, jako by filmy Petra Marka – přinejmenším ty, které pronikly do oficiální distribuce – byly odsouzeny k extrémním reakcím. Buď se dočkají jednoznačného odmítnutí (často s... |
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|