|
|
|
|
 |
Trojúhelník smutku /... |
#143 |
kritika |
Pavel Sladký |
Švédský režisér Ruben Östlund stvrdil letos v Cannes filmem Trojúhelník smutku výsadní postavení, kterému se v současném evropském filmu těší. Dvouapůlhodinový satirický film, který získal... |
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
 |
|
 |
Smolný pich, duch doby a... |
#134 |
report |
Pavel Sladký |
Umělecký ředitel mezinárodního filmového festivalu v Berlíně Carlo Chatrian a výkonná ředitelka Mariette Rissenbeek často opakují, že 71. ročník Berlinale ještě neskončil. Za kompletní ho totiž... |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
 |
|
|
|
 |
Vzácné, křehké a hořké... |
#122 |
zoom |
Pavel Sladký |
Příběh ztrát a osudových momentů jedné rodiny v průběhu čtyř dekád, od osmdesátých let do současnosti, je hlavní linkou čínského snímku Sbohem, synu (Ti ťiou tchien čchang) režiséra Wang... |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Schodiště hvězdných... |
#117 |
report |
Pavel Sladký |
Jistá míra obav o budoucnost festivalu a nerovnost pohlaví byly dvěma nejvýraznějšími průběžnými tématy 71. ročníku festivalu v Cannes. Mezi filmy vynikli jak Zloději ocenění Zlatou palmou, tak... |
|
 |
Síla boxovat, síla... |
#107 |
zoom |
Pavel Sladký |
Obraz boxera je obraz bojovníka, svádějícího bitvu v ringu a v osobním životě. Obraz vítězící těžké váhy, schopnosti snášet tvrdé rány a znovu se zvedat. Pohřbívání a exhumování kultu... |
|
|
|
|
|
|
|
 |
Oheň na moři / Lekce z... |
#104 |
kritika |
Pavel Sladký |
Italský portrétista komunit z geografických i společenských okrajů Gianfranco Rosi se postaral o první velkou filmovou událost letošního roku. Jeho snímek Oheň na moři (Fuocoammare) zachycující... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|