|
|
 |
Větší šachovnice,... |
#125 |
kritika |
Ivo Michalík |
Většina kritiků vyzdvihuje Petera Stricklanda především jako cinefilního autora. Připodobňování jednotlivých snímků ke konkrétním proudům nebo významným osobnostem světové kinematografie... |
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
Když zrůdy truchlí /... |
#115 |
kritika |
Ivo Michalík |
Fantastická žena, oceněná na loňském Berlinale Stříbrným medvědem za nejlepší scénář, je už pátým celovečerním filmem třiačtyřicetiletého chilského režiséra Sebastiána Lelia. Do... |
|
|
|
 |
Láska mezi kapkami... |
#114 |
kritika |
Ivo Michalík |
Před osmadvaceti lety zazářila Ildikó Enyedi v Cannes se svou prvotinou Mé 20. století. Dostala za ni tehdy Zlatou kameru za nejlepší debut. V souvislosti s jejím nejnovějším snímkem se však zdá... |
|
 |
|
 |
Ztraceni v Evropě / Král... |
#112 |
kritika |
Ivo Michalík |
Podle synopse čtvrtého filmu manželů Jessicy Hope Woodworth a Petera Brosense to vypadá, že se po uzavření dosavadní trilogie minulou Pátou sezonou skoro nic nezměnilo. Ústřední postavy musejí znovu... |
|
 |
|
 |
|
 |
Realita / Nevyzpytatelný... |
#106 |
kritika |
Ivo Michalík |
Minimálně v každé druhé reflexi nového filmu Quentina Dupieuxe Realita narazíme na srovnání s tvorbou Davida Lynche. Nejen běžní uživatelé internetových databází, ale i kritici si totiž navykli... |
|
 |
|
 |
Dánská dívka / Líbivý... |
#104 |
kritika |
Ivo Michalík |
Základní potíž děl spadajících do queer škatulky spočívá v tom, že zdaleka ne všechna dokáží zaujmout i nad rámec stále svým způsobem provokativního tématu. Nový film Toma Hoopera Dánská... |
|
 |
Berani / Rohaté děti... |
#103 |
kritika |
Ivo Michalík |
Mezi nejdiskutovanější střípky programu loňského karlovarského festivalu patřily dvě islandská komediální dramata. Vedle snímku Dagura Káriho Fúsi to byl také držitel hlavní ceny sekce Un Certain... |
|
 |
The Travel Film Archive |
#80 |
web |
Ivo Michalík |
Správci Travel Film Archive jej v prvé řadě označují jako užitečnou pomůcku při shánění (audio)vizuální ilustrace historických přednášek zaměřených na témata ze všech koutů světa.... |
|
 |
Marguerite / Falešně... |
#102 |
kritika |
Ivo Michalík |
Když Xavier Giannoli v pouhých 26 letech získal v Cannes Zlatou palmu za nejlepší krátkometrážní snímek L'interview, především francouzská kritika mu obratem věstila zářivou budoucnost. Jeho... |
|
 |
Iracionální muž /... |
#101 |
kritika |
Ivo Michalík |
Jestli Allenův film „made in 2015“ Iracionální muž něco rozhodně není, tak právě iracionální. Jedná se o totální sázku na jistotu poptávky vlastního tvůrčího přístupu, která bude navzdory... |
|
 |
1001 gramů / Nečekaně... |
#99 |
kritika |
Ivo Michalík |
Bent Hamer naplňuje pradávnou tezi o umělci, který celý život znovu a znovu vytváří jedno a to samé dílo. Především díky množství motivů prostupujících všechny jeho filmy. Málomluvné postavy,... |
|
 |
Kobry a užovky / Hadi se... |
#98 |
kritika |
Ivo Michalík |
Dlouho nezaznamenal český hraný film krátce po uvedení do kin tolik chvály jako Kobry a užovky. De facto už po novinářských projekcích začaly internetovými databázemi a diskuzními fóry kolovat až... |
|
 |
Pohádkář / Bezkontaktní... |
#97 |
kritika |
Ivo Michalík |
Přistupovat k Pohádkáři s předběžným despektem bylo velmi jednoduché. Podezření budil už fakt, že producenti do snímku obsadili modelku Evu Herzigovou, která se filmovému herectví příležitostně... |
|
 |
|
 |
Kouzlo měsíčního svitu /... |
#95 |
kritika |
Ivo Michalík |
Co rok, to film. Výsadní postavení Woodyho Allena v kontextu kinematografie jednadvacátého století je neoddiskutovatelná. Bez ohledu na aktuální trendy a tlak trhu, tvůrčí svoboda newyorského... |
|
 |
Dvojník / Mossovy... |
#93 |
kritika |
Ivo Michalík |
Když v roce 2010 vstoupil do kin první film Richarda Ayoadeho Jmenuji se Oliver Tate, měl v mnoha ohledech jednoduchou pozici. Fakt, že šlo o režijní debut hereckého představitele nerda Mosse z britského... |
|
 |
|
 |
Rivalové / Howardova... |
#90 |
kritika |
Ivo Michalík |
Ron Howard se jen těžko někdy zbaví škodolibé nálepky schopného praktika, kterou do svého portfolia dobrovolně vtiskl účastí na ryze komerčních projektech v posledních letech. Úspěch Rivalů však... |
|
 |
Stařecká montáž orgasmů... |
#89 |
kritika |
Ivo Michalík |
Letos je to padesát let, co Jiří Menzel natočil studentský film Umřel nám pan Foerster podle povídky Jindřišky Smetanové. Také většina jeho ostatních filmů byla literárními adaptacemi, u... |
|