|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Blízká setkání tří... |
#137 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
Průkopníci chronofotografie Eadweard Muybridge a Étienne-Jules Marey zachytili v druhé polovině 19. století bezprostředně navazující fáze pohybu zvířat – cválajícího koně nebo letícího... |
|
|
|
|
|
 |
Návštěva muzea lásky /... |
#136 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
„Moderní architektura nás učí, že podoba budovy má být odvozována od toho, čemu má sloužit. Forma následuje funkci,“ říká mladá historička Undine svému milému Christophovi, jako by mu právě... |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Lykantropií proti... |
#134 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
Vlkodlaci se ve fikčních příbězích proměňují v sympatické bytosti jen zřídka, natož aby v nich figurovali jako spravedliví strážci přírodního pořádku. Ojedinělou výjimkou byla doteď... |
|
 |
Režisér, který dává... |
#133 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
V listopadu se na Twitteru objevilo anonymní doznání, v němž člen personálu jedné manhattanské restaurace pěl chválu na Stevena Soderbergha, Johna Olivera a Joela McHalea. „Ze všech celebrit, které... |
|
|
|
|
|
 |
Dámský gambit /... |
#online |
televize |
Ondřej Pavlík |
Prohlásit o Dámském gambitu, že o šachové partie v něm jde až v druhé řadě, by nebyla tak úplně pravda. Tvůrci si jako konzultanty najali přední šachové autority, ruského velmistra Garryho... |
|
 |
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
 |
Hoří, mí vlastníci /... |
#127 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
Sedím v napůl zaplněném kinosále na Vlastnících a poslouchám, jak se lidé kolem smějí. Chci se smát taky, ale ne vždycky to jde. „Ty seš teplej až na půdu!“ štěkne nevrlý dědek Kubát v... |
|
 |
|
 |
|
 |
|