|
|
|
|
 |
Líná zátoka / Kdo... |
#107 |
kritika |
Jiří Blažek |
Bruno Dumont pokračuje v pitvání francouzské společnosti a odhalování její zabahněné tváře. Neočekávaně však s Línou zátokou opouští dosavadní půdu „vyprázdněné narace“ a spíše než... |
|
|
|
 |
Pomíjivost věčnosti /... |
#102 |
téma |
Jiří Blažek |
„Kazy na kopiích se pro nás podle kontextu mohou změnit v padající hvězdy nebo vířící piliny, v oblaka mouky nebo sněhu, v dešťové kapky nebo v zrnka prachu. Celková opotřebovanost obrazu činí... |
|
|
|
 |
|
 |
Americká kocovina Larryho... |
#99 |
portrét |
Jiří Blažek |
Jak si kdysi povšiml André Bazin, hollywoodskému průmyslu vzhledem k jeho dominantnímu postavení přináleželo nastavovat americké společnosti odraz, v jakém se ona sama chtěla zhlížet. Mimostudiová... |
|
 |
Pestrobarvec petrklíčový /... |
#98 |
kritika |
Jiří Blažek |
Peter Strickland patří s Benem Wheatleyem (Pole v Anglii), Joem Cornishem (Útok na věžák), Jamesem Watkinsem (Žena v černém) či Ciaranem Foyem (Citadel) do nové generace britských filmařů, kteří se... |
|
 |
Fízlové hajzlové /... |
#96 |
kritika |
Jiří Blažek |
Francouzský houseový DJ Quentin Dupieux, alias Mr. Oizo, se nejvíce proslavil skladbou Flat Beat z roku 1999 a jejím hovadně groteskním videoklipem s maňáskem Erikem. O desetiletí později zahájil... |
|
|
|