|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Lepší zůstat vně /... |
#116 |
report |
Michal Böhm |
Pokud platí, že první dojem je nejdůležitější, pak letošní soutěž mezinárodního filmového festivalu v Berlíně svou šanci promarnila. Moje první návštěva přehlídky jakožto akreditovaného... |
|
 |
|
 |
|
|
|
 |
|
 |
Feťácký nihilismus pro... |
#110 |
kritika |
Michal Böhm |
Když Mark Renton přednese v T2 variaci na svůj kultovní monolog „Vyber si život“ z úvodu prvního Trainspottingu, nezakončuje ho již slovy „Rozhodl jsem se nevybrat si život“. I tentokrát se v... |
|
 |
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
 |
Poklad / Dobrodružství... |
#104 |
kritika |
Michal Böhm |
Rumunská režisérská hvězda festivalu v Cannes, Corneliu Porumboiu, ve svých filmech s velkou zálibou rozkládá populární žánry na prvočinitele a rekonstruuje je v absurdní komediální inverze sebe... |
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
This War of Mine / Hrát,... |
#99 |
videohra |
Michal Böhm |
Polské nezávislé herní studio 11 bit zprostředkovalo ve svém nejnovějším titulu This War of Mine zkušenost válečných civilistů jugoslávského konfliktu 90. let. Originální survival strategie,... |
|
 |
Jimmy P. / Rozpačitá... |
#97 |
kritika |
Michal Böhm |
Americký debut francouzského režiséra Arnauda Desplechina si odbyl svoji premiéru v hlavní soutěži Cannes již minulý rok. O auru jisté exkluzivity tak stačil za svoji více než roční existenci již... |
|
|
|
 |
Díra u Hanušovic / V díře... |
#95 |
kritika |
Michal Böhm |
Filmový debut Miroslava Krobota stojí žánrově rozkročený mezi dvěma vzájemně dost protikladnými póly: lyricko-pesimistickým dramatem o životní bezvýchodnosti a lacinou komedií utahující si z... |
|
 |
|
 |
Philomena / Jak nezneužít... |
#93 |
kritika |
Michal Böhm |
Děj filmu Philomena by bylo možné na jednu stranu odvyprávět jako třeskutou komedii těžící z rozdílnosti dvou hereckých charakterů a jimi ztvárněných rolí: britský komik Steve Coogan jako cynický... |
|