|
|
|
|
 |
Blaxploitation jako... |
#83 |
fenomén |
Jiří Flígl |
Když se řekne blaxploitation, filmoví nadšenci si zpravidla vybaví béčkové akční snímky či thrillery plné násilí, nahoty, sexu i vulgarismů, v nichž černošští hrdinové zametají s náležitě... |
|
 |
Čím je člověk v systému?... |
#125 |
kritika |
Jiří Flígl |
Před jedenácti lety vyšel v čísle Cinepuru věnovaném jihokorejské kinematografii text nazvaný Kombinatorika žánrů a postav, který se pokoušel popsat neschematičnost tamních populárních filmů... |
|
|
|
 |
|
|
|
 |
|
 |
Šílený Max: Zběsilá... |
#100 |
kritika |
Jiří Flígl |
V éře post-bourneovské kinematografie chaosu se akční blockbustery proměnily v překotné mišmaše a nadužívání uměle vyznívajících CGI sekvencí navrátilo akci do pozice zcizující atrakce. Do... |
|
 |
Atrakce chaosu / O stylu... |
#97 |
téma |
Jiří Flígl |
Při pohledu na americké akční filmy posledního desetiletí by mohl leckterý fanoušek i znalec žánru lamentovat nad tím, že se z nich vytratila skutečná fyzická akce, která byla nahrazena... |
|
 |
Titanfall / Vyladěný nový... |
#93 |
videohra |
Jiří Flígl |
Multiplayerové střílečky z prvního pohledu (FPS – first-person shooter) představují jeden z dominantních mainstreamových žánrů videoherního průmyslu, ale bohužel také kategorii nejvíce uvízlou v... |
|
|
|
 |
Nymfomanka: část I+II / Kdo... |
#91 |
kritika |
Jiří Flígl |
Lars von Trier figuruje v dnešním filmovém overgroundu jako solitér, jemuž se může rovnat jen Zdeněk Troška. Ostatně fakt, že oba tvůrci sami o sobě představují značku a záruku události, je pouze... |
|
 |
Příběh kmotra / Nejhorší... |
#90 |
kritika |
Jiří Flígl |
Nový film režiséra Petra Nikolaeva lze popsat jako ekvivalent vánočního programu České televize – aniž byste ho viděli, předem víte, jaký bude, a pokud se odhodláte ho zhlédnout, vůbec ničím... |
|
 |
2500 tun úžasu / Pacific Rim |
#89 |
kritika |
Jiří Flígl |
Novinka Guillerma del Tora působí v konkurenci soudobých blockbusterů jako anachronismus. Její koncept (nikoli však styl) se totiž podobá spíše produkcím první poloviny osmdesátých let. Zatímco dnes... |
|
 |
Rychle a zběsile 6 /... |
#88 |
kritika |
Jiří Flígl |
Když se před rokem pěly ódy na Avengers, řada kritik a recenzí vyzdvihovala údajnou unikátnost marvelovského filmového seriálu, jehož jednotlivé díly byly provázány cameo rolemi i teaserovými... |
|
 |
Far Cry 3 / Nekonečné... |
#87 |
videohra |
Jiří Flígl |
Od sequelů úspěšných titulů se zpravidla očekává, že přinesou ve všech ohledech větší a výpravnější verzi svého předchůdce. V případě populárních franšíz bývá ale také aplikován... |
|
 |
Nespoutaný Django /... |
#86 |
kritika |
Jiří Flígl |
O Quentinu Tarantinovi se v souvislosti s jeho tvorbou v novém tisíciletí vžilo tvrzení, že točí filmy, jaké by chtěli sledovat hrdinové jeho raných snímků Gauneři a Pulp Fiction: Historky z... |
|
 |
Patrola / Policajti... |
#85 |
kritika |
Jiří Flígl |
Po kasovním i oscarovém úspěchu filmu Training Day byl autor scénáře David Ayer ocejchován jako expert na filmy o členech policejních složek z Los Angeles, kteří se pohybují na hraně zákona. Tuto... |
|
 |
|
|
|
 |
Prometheus / Vetřelčí... |
#82 |
kritika |
Jiří Flígl |
Mezi filmovými fanoušky platil Prometheus za jeden z nejočekávanějších titulů tohoto roku. Fakt, že se režisér milníků filmové sci-fi Vetřelec (1979) a Blade Runner (1982) vrací k... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Dívka na přání /... |
#76 |
cinepur choice |
Jiří Flígl |
Steven Soderbergh mezinárodně proslul jako jeden z vůdčích talentů „amerického nezávislého filmu“ devadesátých let a podobně jako např. Gus Van Sant se posléze prosadil i v oblasti středního... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|