 |
Editorial |
#104 |
editorial |
Antonín Tesař |
V únoru a březnu se přes nás přehnala vlna filmových cen. I když můžeme mít celkem oprávněné pochybnosti o tom, co vlastně jednotlivá ocenění říkají o kvalitě vítězných filmů, na filmové... |
|
 |
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
Sázka na nejistotu /... |
#104 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
Dokudramata, tedy fikční filmy podle skutečných událostí stylizované na pomezí hraného filmu a dokumentu, se pravidelně stávají oběťmi zjednodušujících soudů, jejichž hlavním kritériem je... |
|
 |
Joy / Ekonomie dotyku |
#104 |
kritika |
Šárka Gmiterková |
Novinka Davida O. Russella Joy se obrací k tradici jednoho pozapomenutého žánru klasického Hollywoodu, totiž k ženského filmu. Odkaz žensky vstřícných děl, ať už z 30. a 40. let 20. století nebo... |
|
 |
|
 |
Poklad / Dobrodružství... |
#104 |
kritika |
Michal Böhm |
Rumunská režisérská hvězda festivalu v Cannes, Corneliu Porumboiu, ve svých filmech s velkou zálibou rozkládá populární žánry na prvočinitele a rekonstruuje je v absurdní komediální inverze sebe... |
|
 |
Dánská dívka / Líbivý... |
#104 |
kritika |
Ivo Michalík |
Základní potíž děl spadajících do queer škatulky spočívá v tom, že zdaleka ne všechna dokáží zaujmout i nad rámec stále svým způsobem provokativního tématu. Nový film Toma Hoopera Dánská... |
|
 |
Oheň na moři / Lekce z... |
#104 |
kritika |
Pavel Sladký |
Italský portrétista komunit z geografických i společenských okrajů Gianfranco Rosi se postaral o první velkou filmovou událost letošního roku. Jeho snímek Oheň na moři (Fuocoammare) zachycující... |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Star Wars Battlefront /... |
#104 |
videohra |
Jan Švelch |
Značka Star Wars je zárukou toho, že se téměř jakýkoli produkt bude slušně prodávat. Nostalgií opředená původní trilogie ale zároveň vzbuzuje vysoká očekávání, která v minulosti mnohdy vedla... |
|
 |
|
|
|
|
|