 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Autobus do stanice... |
#121 |
kritika |
Martin Mišúr |
Vždy potěší, když ze všemožných galerií elit vyplave jednou za čas osobnost, která sympaticky vybočuje. Stojí poněkud mimo tok dějin, jak jej formují oficiální milníky, a svou vyhraněnost... |
|
 |
|
 |
Řeči, řeči, řeči /... |
#121 |
kritika |
Jan Kolář |
V posledních šesti dekádách byla v souvislosti s Godardovými filmy slova jako „experiment“, „alternativa“ či „provokace“ zmiňována tak často, až se z jejich spojení s režisérovým jménem... |
|
 |
Zvířecí láska / Favoritka |
#121 |
kritika |
Martin Šrajer |
Hrdinové filmů Yorgose Lanthimose se chovají jako zvířata. I když nosí drahé róby a rozhodují o budoucnosti Anglie. Jeho nový snímek Favoritka je navenek výpravným dobovým dramatem o vášních a... |
|
 |
Paměť jako popraskaná zeď... |
#121 |
kritika |
Vít Schmarc |
Film jako médium návratu do prostoru a času dětství, jako prostředek navození a pochopení kořenů vlastní identity; nedosažitelná minulost ještě jednou zpřítomněná v prostoru plátna (nebo chytré... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Úvod k tématu: Autor ve 21.... |
#121 |
téma |
Lukáš Skupa |
Od vydání slavného textu Françoise Truffauta Jistá tendence francouzského filmu, který kdysi odstartoval „politiku auteurů“, uplynulo v lednu už šedesát pět let. Přesto o trvanlivosti a vlivu... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|