Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Články z rubriky kritika

     
Monumentální pomník...   #124 kritika Dan Krátký
Devadesát tři až...   #124 kritika Antonín Tesař
Pohádka o Eltonovi /...   #124 kritika Jarmila Křenková
Sebereflexivní pionýr /...   #124 kritika Ondřej Pavlík
Padlí andělé mužské...   #124 kritika Viktor Palák
Důmyslná pitomost Jima...   #124 kritika Martin Svoboda
Ingimundur staví dům /...   #124 kritika Janis Prášil
Almodóvarovy vycpávky /...   #124 kritika Tomáš Gruntorád
Eastwoodovo Carpe diem! / Pašerák
Eastwoodovo Carpe diem! /...   #123 kritika Jarmila Křenková
Clint Eastwood před jedenácti lety ve filmu Gran Torino bilancoval jako režisér i herec se svým obrazem nezlomného akčního hrdiny, nebo přinejmenším hrdiny schopného akce. Od historek plných...
Bumtarata bum bum bum / The Beach Bum
Bumtarata bum bum bum / The...   #123 kritika Ondřej Pavlík
Harmony Korine se už od svého buřičského debutu Gummo profiluje jako filmař, který láskyplně nasává popkulturu ve vší její hymnické grandióznosti a zasazuje ji do výjevů jako ze třetiřadé freak...
Nůž na stereotypy / Ostrým nožom
Nůž na stereotypy / Ostrým...   #123 kritika Martin Mišúr
Sledování filmů o obětech a mstitelích se leckdy blíží emočně nešetrné horské dráze. Jejich dění pravidelně sleduje ohavný zločin v tandemu s frustrující nevymahatelností oficiální...
Jak nežít v mistrovském díle / Skleněný pokoj
Jak nežít v mistrovském...   #123 kritika Martin Svoboda
Brněnská vila Tugendhat je fascinující kus architektury – takové vyvolávají potřebu osídlení fascinujícími příběhy. Historie však britskému autorovi Simonu Mawerovi nestačila. Prominentní...
Hands Across (Black) America / My
Hands Across (Black) America...   #123 kritika Antonín Tesař
Síla oceňovaného debutu Jordana Peela Uteč spočívala mimo jiné i v lehkosti, s jakou se v jeho zápletce dařilo organicky a jednoduše propojit horor, rafinovaně vystavěný záhadný příběh a...
Sperma, krev a spása mezi hvězdami / High Life
Sperma, krev a spása mezi...   #123 kritika Janis Prášil
Vesmírná dystopie High Life letos třiasedmdesátileté francouzské auteurky Claire Denis představuje extrémně kritický obraz vědecké racionality a technologického pokroku. Ikonický záběr na šest...
Mládeži, rozchod / Genesis
Mládeži, rozchod / Genesis   #123 kritika Tomáš Gruntorád
Krátká nesmělá láska dvanáctiletých táborníků Félixe a Béatrice končí dlouhým objetím na závěr společných prázdnin. Ona mu na cestu říká něco, co nikdy neuslyšíme. Z loučení dětí...
Víra jako droga / Modlitba   #123 kritika Kristýna Vaňková
Broky a bábovky / Teroristka   #123 kritika Martin Šrajer
My dva a čas / Tranzit   #123 kritika Dan Krátký
Farhádí na španělské vinici / Všichni to vědí
Farhádí na španělské...   #122 kritika Jarmila Křenková
Íránský režisér Asghar Farhádí zahajoval svým dramatem Všichni to vědí loňský festival v Cannes. Ambiciózní tvůrce, který s filmy Rozchod Nadera a Simin a Klient získal Oscara za nejlepší...
Soumrak superhrdinů / Skleněný
Soumrak superhrdinů /...   #122 kritika Janis Prášil
M. Night Shyamalan jako suverénní vypravěč-„architekt“ ve svém novém snímku Skleněný následuje a zároveň podvrací žánr superhrdinských filmů. Pozici superhrdiny totiž zcela proti pravidlům...
Změť všudypřítomné bídy / Kafarnaum
Změť všudypřítomné...   #122 kritika Tomáš Gruntorád
Libanonská režisérka Nadine Labaki se pravidelně obsazuje do rolí žen, jejichž ústy a gesty emotivně vyjadřuje své postoje – za všechny hysterický proslov hlavní hrdinky filmu A co teď? na téma,...
Zaplnit prázdná místa / Chvilky
Zaplnit prázdná místa /...   #121 kritika Martin Šrajer
Ženský prvek z loňských českých filmů akcentovalo několik romantických komedií, urážejících stejnou měrou intelekt svých hrdinek i diváků. Melodrama Tátova volha sice sledovalo společnou cestu...
Svatá prostota / Šťastný Lazzaro
Svatá prostota / Šťastný...   #122 kritika Ondřej Pavlík
Doopravdy čirá prostota nejen že se neslučuje s odcizenou postindustriální společností dnešního střihu, ale coby podivínský úkaz vyčnívá i v časoprostoru, který si mnohdy rádi romantizujeme:...
Nic jsi v Oděse neviděla / „Je mi jedno, že se zapíšeme do dějin jako barbaři“
Nic jsi v Oděse neviděla /...   #122 kritika Jaromír Blažejovský
Při brněnské premiéře filmu „Je mi jedno, že se zapíšeme do dějin jako barbaři“ zmínil Radu Jude pomník v Timişoaře, jenž byl vztyčen počátkem šedesátých let k poctě Sovětské armády,...
Schizofrenní dramedie / Na...   #122 kritika Dan Krátký
Oscarový oblbovák / Zelená...   #122 kritika Antonín Tesař
Život je boj? / Do boje   #122 kritika Martin Šrajer
Autobus do stanice Effenberger / Vratislav Effenberger aneb Lov na černého žraloka
Autobus do stanice...   #121 kritika Martin Mišúr
Vždy potěší, když ze všemožných galerií elit vyplave jednou za čas osobnost, která sympaticky vybočuje. Stojí poněkud mimo tok dějin, jak jej formují oficiální milníky, a svou vyhraněnost...
Šifrovačka pro mileniály / Záhada Silver Lake
Šifrovačka pro mileniály /...   #121 kritika Dan Krátký
David Robert Mitchell ve svém debutu The Myth of the American Sleepover obrátil žánr dramedií o dospívajících naruby. O čtyři roky později překvapil poměrně funkčním coming-of-age rozkladem...
Řeči, řeči, řeči / Kniha obrazů
Řeči, řeči, řeči /...   #121 kritika Jan Kolář
V posledních šesti dekádách byla v souvislosti s Godardovými filmy slova jako „experiment“, „alternativa“ či „provokace“ zmiňována tak často, až se z jejich spojení s režisérovým jménem...
Zvířecí láska / Favoritka
Zvířecí láska / Favoritka   #121 kritika Martin Šrajer
Hrdinové filmů Yorgose Lanthimose se chovají jako zvířata. I když nosí drahé róby a rozhodují o budoucnosti Anglie. Jeho nový snímek Favoritka je navenek výpravným dobovým dramatem o vášních a...
Paměť jako popraskaná zeď / Roma
Paměť jako popraskaná zeď...   #121 kritika Vít Schmarc
Film jako médium návratu do prostoru a času dětství, jako prostředek navození a pochopení kořenů vlastní identity; nedosažitelná minulost ještě jednou zpřítomněná v prostoru plátna (nebo chytré...
Průrvy mezi třídami a...   #121 kritika Ondřej Pavlík
Osamělost proměny / Dívka   #121 kritika Jarmila Křenková
Tváře Romy Schneider / 3...   #121 kritika Šárka Gmiterková
Máma, táta a Alfonso...   #121 kritika Petr Ficher
Detox od českého mainstreamu / Domestik
Detox od českého...   #120 kritika Tomáš Gruntorád
Hrdinové body hororu Domestik Adama Sedláka touží vyniknout právě tam, kde mají fyzický handicap. Učitelku Šarlotu denně obklopují děti, ale vlastní se jí nedaří počít. Její muž Roman je...
Za krempou zdobného klobouku / Soumrak
Za krempou zdobného klobouku...   #120 kritika Ondřej Pavlík
Formální vyhraněnost Saulova syna byla natolika úzce napojená na tematiku holokaustu a koncentračních táborů, že ji takřka nebylo myslitelné chápat odděleně. Dráždivý ponor do stěží...
Zloději iluzí současného Japonska / Zloději
Zloději iluzí současného...   #120 kritika Antonín Tesař
Po jednadvaceti letech se vítězem Zlaté palmy v Cannes stal japonský film – Zloději. Není překvapením, že se jedná o dílo režiséra Hirokazu Koreedy, filmaře, který si v tomto desetiletí vybudoval...

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #124

#124

srpen 2019



RUBRIKY

anketa (24) / český film (82) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (98) / fenomén (73) / festival (86) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (117) / komiks (10) / kritika (803) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (727) / objev (3) / pojem (36) / portrét (11) / profil (105) / reflexe (24) / report (110) / rozhovor (160) / scénář (4) / soundtrack (45) / téma (898) / televize (102) / tisková zpráva (1) / událost týdne (238) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (62) / web (42) / zoom (157)